شهردار آبادان:
حمیدپور شهر آبادان را سومین شهر دارای بافت فرسوده استان خوزستان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که استان خوزستان دومین استان دارای بافت فرسوده کشور است.
کد خبر: ۶۳۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 02 August 2018

حسین حمیدپور روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پروژه های متعدد عمرانی در شهر آبادان در حال اجراست و طبق برنامه ریزی های انجام شده، فعالیت عمرانی و زیربنایی را از حاشیه شهر آغاز کرده و در ادامه به هسته مرکزی شهر خواهیم رسید.

به گزارش"تابناک" وی در خصوص فعالیت عمرانی شهرداری افزود: برای رسیدن به این هدف، آبادان به مدت حداقل پنج سال به حالت کارگاهی درخواهد آمد که نیازمند صبوری و همراهی شهروندان برای رسیدن به توسعه ای واقعی و پایدار هستیم.

حمیدپور شهر آبادان را سومین شهر دارای بافت فرسوده استان خوزستان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که استان خوزستان دومین استان دارای بافت فرسوده کشور است.

شهردار آبادان با اشاره به پروژه های عمده در دست اجرا توسط شهرداری گفت: در حال حاضر در کنار فعالیت جاری و روزمره چند پروژه عمرانی از جمله فاز چهار و 2 امیرآباد، فاز یک ذوالفقاری و مسکن مهر آبادان در دست اجراست و به زودی فاز چهار ذوالفقاری، شطیط و علوانیه نیز وارد فاز اجرایی خواهند شد.

حمیدپور تصریح کرد: برخی از خیابان های اصلی شهر هنوز در بحث فاضلاب مشکل دارند و قرار است آبفا سیستم فاضلاب مناطقی همچون امیری، دژبان، دبستان و شهرداری را تغییر دهد، البته انجام این کار ساده نیست و باید ۱۰ سال پیش انجام می شد که متاسفانه شکل نگرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از بررسی پروژه های عمرانی به جهت آمادگی شروع کار در سه منطقه شطیط، ذوالفقاری و علوانیه خبر داد و اظهار داشت: این پروژه ها نیز در روزهای آتی وارد فاز اجرایی می شود، جلسات هماهنگی مشابه با رویکرد آگاهی دستگاه های مختلف از کارکرد یکدیگر به طور ماهانه برگزار شده، ضمن آنکه شهرداری نیز از تاسیسات زیرزمینی دستگاه های خدمات رسان همچون آبفا، گاز و غیره آگاه شد تا در انجام کارها با مشکل مواجه نشوند.

شهردار آبادان کاهش درآمدهای آلایندگی با تغییر قانون را یکی از مشکلات فعلی شهرداری عنوان کرد و گفت:تا سال 94 حق آلایندگی که به شهرداری اختصاص می یافت 80 تا 90 میلیارد ریال بود که اکنون این مبلغ به 45 میلیارد ریال کاهش یافته است.

حمیدپور از تلاش های شهرداری، نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و سازمان محیط زیست کشور برای اصلاح قانون حق آلایندگی خبر داد و گفت:علاوه بر این کاهش ما شاهد حذف 43 بند از دفترچه عوارض شهرداری ها هستیم که برای جبران آن باید به فکر درآمدهای پایدار و فعالیت در حوزه های درآمدزایی باشیم.

شهردار آبادان از تلاش برای پرداخت حق بازنشستگی نیروهای مشمول بازنشستگی خبر داد و افزود: از ابتدای امسال با کسب تسهیلات بانکی توانسته ایم 152 نفر از نیروهای شهرداری را بازنشسته کنیم و تصمیم داریم در راستای قوانین چابک سازی بدنه شهرداری تعداد نیروها را از 2 هزار نفر فعلی به یک هزار و 200 نفر برسانیم.

حمیدپور تعداد افراد مشمول بازنشستگی شهرداری آبادان را حدود 400 نفر عنوان کرد و گفت: تاخیر در پرداخت هزینه بازنشستگی این افراد جرائمی را در پی دارد که با همکاری شورای شهر در حال رایزنی برای حل مشکل آنها هستیم.

وی میزان بدهی های شهرداری آبادان را 2 هزار و 500 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در سال 96 به طور متوسط ماهیانه 90 میلیارد ریال حقوق پرسنل شهرداری بود در حالی که درآمدهای محقق شده به 60 میلیارد ریال می رسید.

شهردار آبادان با اشاره به تمرکز مالی در هشت ماه گذشته افزود:با وجود بدهی سنگین در هشت ماه گذشته تنها 150 میلیارد ریال بدهی ایجاد شده که نسبت به دوره های گذشته آمار قابل قبولی است.

حمیدپور گفت: در حال حاضر پرسنل شهرداری عمدتا 2 ماه حقوق معوقه دارند که در مقایسه با سایر شهرهای کشور معوقه کمتری به شمار می آید و در صورت نبود بدهی پیشین امکان بروز بودن حقوق پرسنل وجود داشت.

شهردار آبادان احداث پارک ساحلی خلیج فارس، جا به جایی بازار ماهی فروشان و اسکله صیادی، رو کش اسفالت برخی مناطق، انتقال مشاغل مزاحم به بیرون از شهر، تعطیلی کشتارگاه با راه اندازی کشتارگاه صنعتی خرمشهر و نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوس رانی را از جمله طرحهای در دست اجرا یا در فاز مطالعه در این شهرداری عنوان کرد.

حمیدپور اضافه شدن 12 دستگاه اتوبوس یورو چهار با مشارکت شهرداری و پست بانک به ناوگان شهری را قدمی مثبت در خدمت رسانی به مردم آبادان دانست و افزود: در حال نزدیک شدن به وضعیت مطلوب در این زمینه هستیم، ضمن اینکه اتوبوس های جدید برای استفاده از معلولین و جانبازان تجهیز شده اند که در استان خوزستان برای نخستین بار این اتفاق افتاده است.

شهردار آبادان با اشاره به اهمیت هسته مرکزی شهر افزود:مطالعات بازسازی و نوسازی هسته مرکزی شهر را در حال انجام داریم که 2 تفاهم نامه برای ساماندهی و تعریض معابر و مطالعات ترافیکی در حال پیگیری است.

حمیدپور افزود: امیدواریم دستگاه های دیگر آبفا، برق، مخابرات و گاز اهمیت کار را درک کرده و در راستای تسریع اجرای پروژه های عمرانی با شهرداری همکاری بهتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: تاخیر در تکمیل برخی پروژه ها مانند فاز چهار و 2 امیر آباد به دلیل کم کاری و تعلل برخی از دستگاه هاست که زیرساخت ها را در زمان مناسب تکمیل نکرده و باعث کندی پیشرفت پروژه ها می شوند.

شهردار آبادان مساحت این شهر را پنج هزار و 500 هکتار عنوان کرد و گفت: بعد از 30 سال از پایان جنگ متاسفانه تنها 40 درصد از شهر آبادان دارای شبکه فاضلاب است که با وجود بودجه های بین المللی اعطا شده درصد بسیار پایینی از شهر به سیستم فاضلاب مجهز هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار