رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: عوامل آلودگی هوا و ارگان هایی که با وجود هشدارهای مکرر اقدام به آتش زدن بقایای مزارع می کنند تحت پیگرد قضایی قرار می گیرند.
کد خبر: ۶۳۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 31 July 2018

فرهاد قلی نژاد افزود:حدود 2 هکتار از اراضی کشاورزی و بقایای مزارع گندم یکی از شرکت های کشت و صنعت شمال خوزستان واقع در بخش مرکزی دزفول شامگاه یکشنبه آتش زده شد که این اقدام موجب آلودگی شدید هوای منطقه به ویژه برای بسیاری از اهالی شهر میانرود و روستاهای اطراف شد.

وی با بیان اینکه موردی از تنگی نفس به دنبال این آتش سوزی ها گزارش نشده است گفت:مصوبه فرمانداری مبنی بر ممنوعیت آتش زدن کاه و کلش مزارع گندم همراه با هشدارهای زیست محیطی به این شرکت و دیگر شرکت های کشت و صنعت داده شده و بارها به آنها در این رابطه تذکر داده شده بود اما این شرکت ها همچنان دست به این اقدام مخرب زیست محیطی می زنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول اضافه کرد:چه این آتش سوزی به صورت عمدی صورت گرفته باشد چه به صورت سهوی این موضوع از سوی محیط زیست پیگیری قضایی خواهد شد .

وی افزود:شکوائیه ای از سوی اداره حفاظت محیط زیست علیه این شرکت کشت وصنعت در دست تنظیم برای تقدیم به دادگستری است تا این تخلف زیست محیطی آشکار پیگیری قضایی شود.

با وجود هشدار مکرر محیط زیست مبنی بر ممنوعیت آتش زدن کاه و کلش مزارع گندم اما این شیوه غلط همچنان در شمال استان خوزستان به ویژه دزفول ادامه دارد.

سرایت این آتش سوزی های عمدی به جنگل های دزفول خسارات جبران ناپذیری را به دنبال داشته است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: دزفول ، محیط زیست ، آلودگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار