اتاق فکر یا جلسات هفتگی ابراهیم رئیسی با چهره‌های اصولگرا؛ هر چه هست حالا اصولگرایان مختلفی تأیید کرده‌اند که نفر دوم انتخابات سال 96 سیاست‌ورزی خود را تعطیل نکرده. رئیسی تا پیش از حضور در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم کمتر به عنوان یک چهره سیاسی شناخته می‌شد.
کد خبر: ۶۳۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 30 July 2018

روزنامه ایران نوشت: اتاق فکر یا جلسات هفتگی ابراهیم رئیسی با چهره‌های اصولگرا؛ هر چه هست حالا اصولگرایان مختلفی تأیید کرده‌اند که نفر دوم انتخابات سال 96 سیاست‌ورزی خود را تعطیل نکرده. رئیسی تا پیش از حضور در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم کمتر به عنوان یک چهره سیاسی شناخته می‌شد.

هر چند تمایل او به اصولگرایان واضح بود اما نه هیچ گاه در حلقه تصمیم‌گیری آنها قرار داشت و نه نقشی در معادلات سیاسی آنها بازی می‌کرد.

او اما یکباره ظرف چند هفته شخصیت محوری اصولگرایان شد و در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در رأس هرم این جریان قرار گرفت؛ جایی که به نظر نمی‌رسد چندان تمایلی برای ترک آن داشته باشد.حالا تأیید تقریباً قطعی جلسات هفتگی او در تهران می‌تواند نشانی از همین موضوع باشد.

این جلسات را چند ماهی است که رئیسی تشکیل می‌دهد و در برخی جلسات هم محمدباقر قالیباف حضور داشته است. همچنین سعید جلیلی که از نظر گفتمان با رئیسی اشتراک‌هایی دارد، در برخی از این جلسات شرکت کرده است. از محسن رضایی، حدادعادل، ذوالقدر و رحیمیان به عنوان دیگر نفرات شرکت‌کننده در جلسات نام برده می‌شود. محور این جلسات ائتلاف در انتخابات مجلس سال 98 است.

تأکید چهره‌های اصولگرا بر «غیر انتخاباتی» بودن این جلسات در حالی است که قبلاً محمدعلی پورمختار، از نمایندگان اصولگرای مجلس خبر داده بود که سید ابراهیم رئیسی در حال بررسی شرایط است و احتمال دارد برای انتخابات مجلس در سال 98 لیست دهد.

در همین حال چهره‌های تأثیرگذاری مانند باهنر هم هستند که بعد از انتخابات سال قبل در چند نوبت وزن ابراهیم رئیسی برای محوریت اصولگرایان را کافی ندانسته و اکنون هم به روشنی گفته در جلسات وی شرکت نمی‌کند، آن هم به دلیلی که این گونه توضیح داده است: «از نظر زمانی امکان آن مهیا نشده.»

این به وضوح اراده فردی چون باهنر در قامت دبیرکل جبهه پیروان خط امام و یکی از چهره‌های متنفذ جریان اصولگرایی برای حفظ فاصله با رئیسی را نشان می‌دهد. فاصله‌ای که می‌تواند قدری تلاش‌های ابراهیم رئیسی و همفکران او در اتاق فکری که تشکیل شده است را کم اثر کند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار