ایجاد دبیرخانه پوشاک مدارس در شیرا ز. دبیرخانه پوشاک مدارس شیراز با هدف نظارت بر عرضه لباس فرم مدارس در ناحیه سه آموزش و پرورش شهرستان شیراز تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۶۳۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 29 July 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد کمان‌دار مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز با اشاره به تشکیل دبیرخانه پوشاک در مدارس شیراز گفت: امسال سه نرخ در مدارس دولتی به تصویب رسیده که اولیاء مکلف شده‌اند بر اساس آن، هزینه را به تولیدی پرداخت کنند.

وی بیان کرد: نرخ اول برای دانش‌آموزان پسر از ۴۸ تا ۶۰ هزار تومان و ۵۴ تا ۶۰ هزار تومان، نرخ دوم از ۵۶ تا ۷۶ هزار تومان و ۶۶ تا ۷۶ هزار تومان و در نرخ سوم ۶۵ تا ۸۰ هزار تومان به نسبت نوع پارچه شلواری و پیراهن است.

کمان‌دار افزود: در نرخ گذاری ویژه دختران ۵۰ تا ۶۴ هزار تومان، ۵۴ تا ۶۸ هزار تومان و ۷۰ تا ۹۳ هزار تومان نرخ‌هایی است که برای مدارس دولتی پیش‌بینی شده و برای دوخت هر مقنعه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی اتحادیه خیاطان و سازمان صنعت و معدن استان برحسب نوع پارچه انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز تصریح کرد: نرخ‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت با توجه به نوع پارچه انجام می‌شود و آموزش و پرورش دخالتی در تعیین قیمت ندارد.

وی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان هر مدرسه در چهار ناحیه شهرستان شیراز موظف شدند بر فرآیند تولید لباس نظارت داشته باشند، ادامه داد: مدیران موظف شده‌اند که مدل، رنگ و نرخ نامه لباس را در مدرسه نصب کنند وخانواده‌ها اجباری برای مراجعه به تولیدی تعیین شده ندارند.

کمان دار تاکید کرد: بر اساس آمار‌ها پارسال از تعداد ۳۰۰ هزار دانش‌آموز نواحی چهارگانه شیراز تنها ۱۸۶ هزار و ۶۸۳ دست لباس تهیه و مبلغی بالغ بر حدود ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان وجه نقد از خانواده‌ها دریافت شده است.

مدیر آموزش و پروش ناحیه سه شیراز اضافه کرد: مدیران مدارس غیر دولتی موظف هستند نرخ دریافتی خود را بر حسب تصمیم‌گیری اتحادیه اعلام کنند که تاکنون برای مدارس غیر دولتی هیچ نرخی مشخص نشده است.

کمان دار با بیان اینکه اگر خانواده‌ها درباره فرم و رنگ لباس اعتراضی دارند، اعتراض خود را به انجمن اولیا و مربیان یا مدیران مدارس اعلام کنند، اظهار کرد:در صورتی که خانواده‌ها درباره دوخت و کیفیت کار اعتراض داشته باشند می‌توانند، به شماره تلفن‌های ۳۸۳۱۰۵۲۹ ویژه ناحیه یک، تلفن ۳۶۴۷۹۰۳۶ ناحیه دو، تلفن ۳۷۳۶۰۰۴۴ ویژه ناحیه سه و ۳۲۲۴۰۰۶۳ ناحیه چهار اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار