مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن کشورگفت: حدود یک‌ هزار و 350 واحد به خانواده‌های دارای 2 عضو معلول کشور واگذار شده است.
کد خبر: ۶۳۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 26 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حمیدرضا سهرابی مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن پنجشنبه در بازدید از طرح های تامین مسکن روستایی شهرستان شیراز با بیان اینکه سال گذشته احداث 3 هزار و 618 واحد مسکن روستایی را برای خانواده‌های دارای دو معلول آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: بعد از شناسایی این خانواده‌ها در روستاها ساخت و عملیات اجرایی این واحدها آغاز شد.
وی گفت: با شناسایی خانواده‌های جدید، احداث 2 هزارو 780 واحد آغاز شده است.
مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن، اظهار کرد: 6‌هزار و 400 خانوار روستایی جدید هم تا 2‌سال آینده صاحب مسکن می‌شوند که از این میزان ساخت 3 هزار واحد شروع شده‌ است.
سهرابی با بیان اینکه زمین‌ رایگان و تسهیلات 18 میلیون تومانی بلاعوض به متقاضیان پرداخت می‌شود گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و نظارت رایگان بر ساخت‌ و ساز و صدور پروانه‎های ساختمانی رایگان از جمله طرح های تشویقی روستاییان برای مقاوم سازی واحدهای خود است.
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن همچنین بر لزوم مقاوم سازی واحد های مسکونی روستایی به بهره گیری از تسهیلات بانکی تاکید کرد و گفت: از 5 میلیون و 165 هزار واحد مسکن روستایی، 2 میلیون و 165 هزار واحد مقاوم ‌سازی شده است.
سهرابی با بیان اینکه سالانه برای مقاوم سازی 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور برنامه ریزی می شود گفت : مقاوم سازی این واحد ها تاثیر بسزایی در کاهش تلفات و خسارت هنگام بروز حوادث دارد . تا سال 1405، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 70 درصد از واحد‌های مسکن روستایی باید مقاوم‌سازی شود.
سهرابی همچنین گفت : در حالی که تا سال 84 تنها 7 درصد از این واحد‌ها مقاوم ‌سازی شده بود، تا به امروز بیش 40 درصد از این واحد‌ها که معادل 2 میلیون واحد مسکن روستایی می‌شود، مقاوم سازی شده است.
مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن اضافه کرد: یک‌ میلیون و 628 هزار واحد مسکن روستایی در قالب اجرای طرح های بهسازی و 345 هزار واحد در قالب بازسازی مناطق روستایی آسیب دیده بهسازی و مقاوم سازی انجام شده که در مجموع یک‌ میلیون و 973 هزار واحد مسکن روستایی نوسازی و بازسازی‌ شده است.
این مقام مسئول از روستاهای بخش سی یخ دارنگون و خان زنیان شیراز بازدید کرد و روند و چگونگی دریافت تسهیلات توسط خانوار های روستایی که قبلا تسهیلات طرح ویژه و وام های بلاعوض دریافت کرده بودند را بررسی کرد.
در این بازدید همچنین نسبت به تخصیص مبالغی برای تکمیل اماکن مسکونی خانوارهای دارای دو عضو معلول و خانوارهای بی بضاعت تصمیم گیری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار