مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: 400 میلیون تومان برای انجام مطالعات فاز 1 و 2 دیواره غربی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در نظر گرفته شده است که پس از تأیید مطالعات توسط سازمان میراث فرهنگی اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 26 July 2018

علی‌رضا ایزدی در نشست بررسی وضعیت سازه‌های آبی تاریخی شوشتر با حضور مسئولان کشوری و استانی در وزارت نیرو اظهار کرد: همچنین استحکام‌بخشی کارخانه برق مستوفی برای راه‌اندازی موزه آب در مجموعه آسیاب‌ها در دستور کار قرار گرفت.

در این جلسه که معاون وزیر نیرو، معاون امور پایگاه‌های سازمان میراث فرهنگی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، معاون سازمان آب و برق خوزستان، فرماندار شوشتر و رییس پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در وزارت نیرو حضور داشتند مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به محورهای مورد بحث در این نشت بیان کرد: موضوعاتی نظیر لایروبی، رسیدگی به دیواره غربی آسیاب‌ها، تکمیل استحکام‌بخشی و مرمت تونل بولیتی و راه‌اندازی موزه آب در مجموعه آسیاب‌ها از جمله مواردی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ایزدی افزود: مقرر شد اعتبار مورد نیاز برای این اقدامات، طی سال ‌جاری و سال آینده با همکاری گنجینه ملی آب کشور، سازمان آب و برق، استانداری خوزستان و میراث فرهنگی تأمین و اقدامات لازم نیز با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط صورت پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در خصوص عملیات لایروبی ضمن تشکر از سازمان آب و برق خوزستان برای قول مساعد در خصوص انجام این پروژه در اسرع وقت ادامه داد: مقرر شد نقاط بحرانی توسط معاونت امور آب سازمان آب و برق خوزستان به صورت اضطراری لایروبی شود.

وی در خصوص تونل بولیتی نیز اظهار کرد: قرار است با تأمین اعتبار ادامه روند استحکام‌بخشی و مرمت بر اساس مطالعات انجام شده، صورت پذیرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار