رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به وجود بیماری‌های منتقله از آب در خوزستان، از پیش‌بینی طغیان بیماری‌های منتقله از آب در خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 25 July 2018

دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به آلودگی آب اظهار کرد: در حال حاضر کیفیت آب شهری در شهرهای تحت پوشش علوم پزشکی اهواز 95 درصد است این درحالی است که حتی یک‌دهم عدم مطلوبیت میکروبی آب قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: اکنون بسیاری از مناطق خوزستان مشکل آب آشامیدنی دارند و این مشکل آب آشامیدنی در روستا‌ها بیشتر از شهرها است.

سلمان‌زاده با بیان اینکه جدیدترین طغیان بیماری‌های منتقله از آب در خوزستان مربوط به ابتلای اهالی شهر "رفیع" شهرستان هویزه به اسهال و اسهال خونی بوده است، افزود: در حال حاضر طغیان اپیدمی در منطقه نداریم و شرایط کنترل شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: به دلیل اقلیم خاص و محدودیت منابع آبی، انواع عفونت‌های روده‌ای را در خوزستان شاهد هستیم. مسمومیت روستاییان رامهرمز در ماه گذشته به دلیل میکروب شیگلا و بیماری اسهالی اهالی شهر رفیع به دلیل میکروب سالمونلا بوده است و عامل بروز این بیماری‌ها آلودگی آب و غذا است.

سلمان‌زاده ادامه داد: همچنین در روستاهای خوزستان و برخی شهرستان‌ها از جمله اهواز بیماری هپاتیت آ مشاهده شده است.

وی بیان کرد: بار طغیان بیماری‌ها را بر دوش بخش سلامت است. با توجه به افزایش تعداد طغیان‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته، اگر کیفیت آب به همین صورت ادامه داشته باشد و محدودیت منابع آبی داشته باشیم، پیش‌بینی می‌شود طغیان بیماری‌ها در خوزستان زیاد باشد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: باید برای جلوگیری از بروز یا افزایش بیماری‌های منتقله از آب، شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری باید نظارت بیشتری بر کیفیت آب داشته باشند و مردم نیز خودمراقبتی داشته باشند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آب شرب ، بیماریها ، بهداشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار