عضو شورای شهر اهواز:
عضو شورای شهر اهواز گفت: تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده اثرات بسیار مخربی برای شهرداری ها دارد.
کد خبر: ۶۳۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 24 July 2018

محمدرضا ایزدی در چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اهواز اظهار کرد: در ماده ۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده دولت، واژه عوارض حذف و به جای آن از واژه مالیات استفاده شده است. این به این معنی است که از این پس هیچ عوارضی به شهرداری ها تعلق نمی گیرد.

وی افزود: در مواد ۳۳،۳۲ و ۳۴ این لایحه واژه عوارض آلایندگی واحدهای تولیدی به مالیات سخت تبدیل شده و عوارض شماره گذاری خودرو به مالیات شماره گذاری و واژه عوارض سالانه خودروها به مالیات سالانه آلایندگی خودروها تبدیل شده است.

ایزدی بیان کرد: طبق ماده ۵۰ این لایحه وصول هرگونه عوارض و بهای خدمات از اراضی املاک ساختمان ها و تاسیسات شهری و وصول عوارض از دستگاه‌ها و ادارات دولتی ممنوع شده است.

عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: اگر قرار باشد هیچ گونه عوارضی پرداخت نشود، عواقب بسیار بدی برای شهرداری ها در پی خواهد داشت.

ایزدی گفت: در این لایحه بخشی از هزینه سازمان های دولتی از محل عوارض به دهیاری ها و شهرداری ها پرداخت شده و طبق ماده ۴۲ این لایحه باید سالانه عوارض آلایندگی خودروها حدود ۴۰ درصد به وزارت کشور، ۴۰ درصد به سازمان شهرسازی و ۲۰ درصد به سازمان محیط زیست تخصیص پیدا کند این در حالی است که هیچ سهمی برای شهرداری ها در نظر گرفته نشده است.

ایزدی بیان کرد: تفکیک عوارض دهیاری ها و شهرداری ها از مالیات فروش در ماده ۹ لایحه و ابقاء عوارض آلایندگی، شماره گذاری سالانه خودرو و ممنوعیت تحمیل هزینه های جاری سازمان ها و ادارات دولتی به درآمدهای شهرداری ها و دهیاری ها، ممنوعیت بخشودگی و معافیت دستگاه های دولتی از عوارض حقوق قانونی شهرداری و دهیاری ها از جمله مواردی است که مورد انتقاد تمامی شهرداری ها و شوراهای شهر کشور است و از اصحاب رسانه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان تأثیرگذار درخواست داریم مانع به تصویب رسیدن لایحه مالیات بر ارزش افزوده شوند.

 انتخاب حسابرس رسمی شهرداری برای سال ۹۷ مالی، اصلاح نرخ بلیط اتوبوس های ملکی به ۱۳.۵ درصد و تفویض اختیار به شهردار اهواز به قائم مقام از جمله مواردی بود که در صحن علنی مجلس بررسی و به تصویب رسیدند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار