ملی‌پوش تیراندازی با کمان:
ملی‌پوش خوزستانی تیراندازی با کمان جانبازان و معلولان گفت: کسب مدال در رویدادهای مختلف به شرایط همان روز مسابقه و این‌که ورزشکار با چه شرایطی در رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند، بستگی دارد ولی تمام تلاش من برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال از بازی‌های آسیایی جاکارتا است.
کد خبر: ۶۳۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ 24 July 2018

غلامرضا رحیمی در خصوص آمادگی‌اش پیش از بازی‌های پارآسیایی جاکارتا، اظهار کرد: در حال حاضر اردوهای تیم‌ملی را پیش‌رو داریم و خدا را شکر تا حدودی برای این مسابقات آماده شده‌ام. ان‌شاءالله تا زمان برگزاری مسابقات بتوانم به آمادگی کامل دست پیدا کنم و در نهایت به نتیجه خوبی در جاکارتا برسم.

وی بیان کرد: تاکنون چند مرحله اردوی تیم‌ملی را پشت سر گذاشته‌ایم که واقعا فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان به خوبی از ما حمایت کرده است. تمرینات خوبی برای ما در نظر گرفته شده است و مربیان خوبی در کنار ما هستند.

این کماندار خوزستانی همچنین در پاسخ به این پرسش که در رقابت‌های آسیایی جاکارتا به دنبال کسب چه مدالی هستید؟ عنوان کرد: در رشته تیراندازی با کمان نمی‌توان پیش‌بینی کرد که یک ورزشکار به مدال می‌رسد یا خیر. زیرا کسب مدال به شرایط همان روز مسابقه و اینکه ورزشکار با چه شرایطی در رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند، بستگی دارد. پس به صورت قطعی نمی‌توان گفت به مدال خواهم رسید. ولی تمام تلاش من برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال از بازی‌های جاکارتا است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرایط تمرینی شما در شهرستان دزفول بهتر شده است؟ گفت: بله، این شرایط به دست خودم بهتر شده است. در گذشته در زمینی که اصلا شرایط مناسبی نداشت، تمرین می‌کردم که خدا را شکر ساختار آن فضا با تلاش‌های خودم و هزینه‌هایی که کرده‌ام، بهتر شده است. البته با توجه به گرمی هوا و این‌که هیچ سیستم سرمایشی در آن مکان وجود ندارد، کمی انجام تمرینات برای من سخت است؛ واقعا گرمی هوا روی عملکرد ورزشکاران تاثیرگذار است.

رحیمی در ادامه درباره علت این‌که چرا خوزستان در بخش تیراندازی با کمان معلولان، تنها یک ملی‌پوش دارد، خاطرنشان‌کرد: متاسفانه در این رشته کار نمی‌شود، البته باید شرایط لازم نیز فراهم شود؛ یعنی باید امکانات و مربی خوبی در استان وجود داشته باشد تا ورزشکاران بتوانند به خوبی کار کنند. همچنین با توجه به این‌که خرید وسایل مورد نیاز این رشته، هزینه‌های بالایی را در نظر دارد و قیمت دلار نیز بالا رفته، همین‌ها نیز کار را سخت کرده است. ورزشکاران برای فعالیت در این رشته نیاز به حمایت دارند و اگر شرایط لازم فراهم شود، خوزستان می‌تواند باز هم نفراتی را در تیم‌ملی داشته باشد.

وی افزود: برای موفقیت در رشته تیراندازی با کمان باید یک پروسه را طی کرد و با توجه به زمان‌بر بودن آن، یک ورشکار باید از رده سنی پایه کار خود را آغاز کند و در استان نیز باید برنامه‌ریزی به صورتی باشد که پس از شناخت استعدادها با کمک و حمایت از آن‌ها، نفرات مدنظر را به رده‌های بالاتر برسانند. در این رشته، سن مطرح نیست ولی مدال گرفتن در آن بسیار سخت است.

این ملی‌پوش تیراندازی با کمان عنوان کرد: خود من رییس هیات تیراندازی با کمان شهرستان دزفول نیز هستم و این رشته در شهرستان فعال است و تا آن‌جا که توان دارم به استعدادها و نخبه‌های این رشته برای پیشرفت کمک می‌کنم. این امید هم وجود دارد که خوزستان بتواند در آینده نفرات بیشتری را در تیم‌ملی داشته باشد.

وی ادامه داد:‌ اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز قول‌هایی در راستای حمایت مالی به من داده است که اکنون منتظر محقق شدن این وعده هستم تا هم خودم در مسابقات پیش‌رو بهتر کار کنم و هم این‌که بتوانم با انگیزه بیشتر به پرورش استعدادها و معرفی نفرات به تیم‌ملی بپردازم.

رحیمی در پایان گفت:‌ در حال حاضر تصمیم خداحافظی از تیم‌ملی را ندارم و تا هر زمانی که از نظر بدنی توانایی لازم را برای خدمت به تیم‌ملی داشته باشم، به کار خود ادامه می‌دهم. این‌که بتوانم در هر سنی پرچم جمهوری اسلامی ایران را در میادین مختلف ورزشی به اهتزاز در آورم، مایه خرسندی من است. امیدوارم در این راستا، مسوولان خوزستان نیز به من کمک کنند تا مدال‌های خوشرنگی را برای استان و کشور به ارمغان بیاورم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار