معاون استاندار خوزستان:
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: در دهه بازسازی با سرعت زیاد ساخت مجتمع های بزرگ اقتصادی بدون مطالعه های اجتماعی و پیوست های زیست محیط در خوزستان آغاز شد. این مساله باعث شد مهاجرین در اطراف شهرها زندگی کنند و شهرهای خوزستان از اسکان های غیررسمی متاثر شوند.
کد خبر: ۶۳۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 23 July 2018

فرامند هاشمی زاده در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر تاریخ عمران خوزستان را به چهار دهه تقسیم کنیم، دهه اول به پیروزی انقلاب و جنگ باز می گردد که همه توجه ها به مسائل جنگ باز می گردد. در این دهه همه مجموعه استان خوزستان درگیر جنگ بودند و باعث شد استان های دیگر در آن زمان رشد کنند.

وی افزود: دهه بعدی دهه بازسازی بود. در این دهه خوزستان بازسازی شد اما آنچه که بازسازی شد، مربوط به ساخت خانه ها بود و زیرساخت های فرهنگی، اقتصادی و... که از بین رفته بود بازسازی نشدند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: دهه سوم دهه تردید و انتظار در ساخت امکانات ازبین رفته خوزستان بود و زمانی که به دهه چهارم رسیدیم شاهد خراب شدن آوار بر سر دولت تدبیر بودیم. همه عقب ماندگی و مشکلاتی که در طول سالها انباشته شده بود، خود را در خوزستان در این دهه نشان داد.

هاشمی زاده گفت: در دهه بازسازی با سرعت زیاد ساخت مجتمع های بزرگ اقتصادی بدون مطالعه های اجتماعی و پیوست های زیست محیط در خوزستان آغاز شد. این مساله باعث شد مهاجرین در اطراف شهرها زندگی کنند و شهرهای خوزستان از اسکان های غیررسمی متاثر شوند.

وی ادامه داد: وجود شرکت های بزرگی مانند شرکت های نفتی و سازمان آب و برق در خوزستان که خود مانند یک وزارتخانه بزرگ هستند علاوه بر مزایا و منافعی که دارند متاسفانه مشکلات زیادی را نیز برای خوزستان ایجاد کرده اند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه دولت برای استان خوزستان زحمت های فراوانی کشیده است، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی است که می تواند به عنوان موتور محرکه توسعه خوزستان فعالیت کند اما در این زمینه مشوق هایی که باید برای ورود بخش خصوصی به خوزستان در نظر گرفته شود، مانند مشوق هایی است که در استانی مانند اصفهان وجود دارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار