رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تاکید کرد:
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به لزوم پایدار کردن اعتبارات درمان در بخشهای راهیان نور و اربعین و ریزگرد‌‌ها در خوزستان گفت: بابت این موضوع ما سالانه از جیب خود هزینه می‌کنیم و در بودجه‌های ملی هیچ رقمی در نظر گرفته ‌نمی‌شود.
کد خبر: ۶۳۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 23 July 2018

ایرج نظری در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهزیستی، ادارات انتقال خون و سایر بخشها، اظهار کرد: یکی از معضلات استان خوزستان تهیه خون برای بیماران است که باتوجه به شرایط استان میزان اهدای خون اکنون کم شده است و در هفته گذشته مشکلات زیادی در این خصوص داشتیم.

وی افزود: در بحث دانشگاهی در زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی خوزستان مشکلات زیادی داریم و میانگین سن بیمارستانی در دانشگاه جندی‌ شاپور اهواز ۳۵ سال است. پس از انقلاب اسلامی در اهواز افتتاح و کلنگ‌زنی هیچگونه بیمارستانی نداشتیم. بیمارستان امام(ره) که پس از انقلاب افتتاح شد نیز در سال 1351 کلنگ‌زنی شده بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی ‌شاپور اهواز ادامه داد: میانگین تخت‌های بیمارستانی به ازای هر نفر در سطح خوزستان کمتر از میانگین کشوری نیست اما فرسودگی بالایی دارند. در خوزستان بیمارستان‌های دولتی غیردانشگاهی نیز داریم که ۳۸ درصد از تخت‌ها را شامل می‌شوند و بخش زیادی است اما متاسفانه خدماتی که ارایه می‌دهند خدمات خاص‌تر و به افراد محدود‌تر است.

نظری عنوان کرد: خواسته مشترک تمام دانشگاه‌ها مرخصی مناطق محروم است که تمام درآمد اختصاصی دانشگاه‌های ما را می‌برد. متاسفانه در دانشگاه علوم پزشکی جندی ‌شاپور ۴۴۰ میلیارد تومان بابت این مرخصی‌ها پرداخت نشده است و ما هفتگی بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان بابت این احکام پرداخت می‌کنیم و این روند ادامه دارد. علیرغم پیگیری‌ها تاکنون کمکی به ما نشده است و این موضوع کمر دانشگاه را می‌شکند.

وی ادامه داد: خواسته مشترک دیگر پایدار کردن اعتبارات درمان در بخشهای راهیان نور و اربعین و ریزگرد‌‌ها است که بابت این موضوع ما سالانه از جیب خود هزینه می‌کنیم و در بودجه‌های ملی هیچ رقمی در نظر گرفته ‌نمی‌شود. به طور مثال در اربعین گذشته در مرز چذابه ۲۵۶ مورد درمان شدند. این امر هر سال هزینه‌های زیادی روی دست دانشگاه علوم پزشکی اهواز می‌‌گذارد که دیده نمی‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار