رییس دانشگاه شهید چمران اهواز:
رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: سال گذشته تمام تلاش ما بر این بود که اعتبار تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها افزایش یابد اما نه تنها افزایش رخ نداد، که ۲۸ درصد نیز کاهش یافت و بودجه‌ای که در سال ۹۶ حدود ۹ میلیارد تومان بود به هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
کد خبر: ۶۳۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 23 July 2018

غلامحسین خواجه در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، درخصوص دانشگاه شهید چمران اهواز،‌ اظهار کرد: مردم با دانشگاهی مواجه هستند که پیش از انقلاب در مسیر رشد و توسعه قرار داشت و در شمار پنج دانشگاه برتر بود اما امروز این دانشگاه از کم لطفی در تمام سطوح رنج می‌برد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که بسیاری از دانشگاه‌های خوزستان با آن مواجه هستند، این است که بسیاری از پروژه‌های عمرانی ما به مرحله بهره‌برداری رسیده اند اما نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم و اعتباری برای تجهیز نداریم. ایجاد یک ردیف متمرکز برای خرید تجهیزات برای دانشگاه‌های استان از خواسته‌های ماست.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به بحران سال گذشته در خوابگاه این دانشگاه، ادامه داد: سال گذشته تمام تلاش ما بر این بود که اعتبار تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها افزایش یابد اما نه تنها افزایش رخ نداد، که ۲۸ درصد نیز کاهش یافت و بودجه‌ای که در سال ۹۶ حدود ۹ میلیارد تومان بود به 7 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید. خواهش من این است که مشکلات دانشگاه‌ها یکسان دیده نشود و اگر تصمیم گیری یکسانی شد مابه تفاوت را به ما بدهید.

خواجه تصریح کرد: پیشنهاد من این است که یک ردیف متمرکز برای خرید تجهیزات دانشگاه‌ها اختصاص داده شود. دانشگاه شهید چمران زیرساخت‌های بسیار فرسوده‌ای دارد که نیاز دارد در قالب یک برنامه پنج ساله بازسازی شود که این برنامه تدوین شده است.

وی با بیان اینکه نیرو‌های تخصصی خوزستان در حال مهاجرت هستند،‌ گفت: اولین محل نیروهای تخصصی دانشگاه است و ما سالانه حداقل با ۲۰ تقاضای انتقال هیات علمی مواجه هستیم. در گذشته تفاوت حقوقی استاتید دانشگاه‌های خوزستان نسبت به مرکز کشور ۶۰ درصد اختلاف بود که امروز به ۱۷ درصد رسیده است و این مشکل باید حل شود تا دانشگاه‌های استان آسیب نبینند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار