رئيس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه:
رئيس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه خوزستان بالاترین نرخ خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی را دارد، گفت: واقعیت این است بیمارستان‌های اهواز از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.
کد خبر: ۶۳۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 23 July 2018

حمید پوراصغری در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موارد مورد تاکید این است که خوزستان بالاترین نرخ خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی را دارد. با توجه به تغییر شرایط اقتصادی،‌ بحث‌های کمک‌های موردی نیز افزایش پیدا خواهد کرد و در این زمینه مسایل را طبق تبصره ۱۴ مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی افزود: بحث بعدی کمک‌های موردی است که ما در ماموریتی که از سوی ریاست جمهوری برای تامین معیشت در نظر گرفته شده بود، این مساله را پیگیری خواهیم کرد و در جمع‌بندی انجام شده، بخشی از اعتبارات تبصره ۱۴ را به این مورد تخصیص خواهیم داد.

رئيس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به مباحث مطرح در اعتبارات تملک دارایی گفت: ما پروژه‌هایی را در استان خوزستان داریم که درصد پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و اولویت ما هستند. پروژه‌هایی که فاقد ماده ۲۳ هستند و درخواست داده‌اند، بستگی به بخشنامه بودجه دارد تا بتوانیم اعتبارات آنها را تامین کنیم.

پوراصغری ادامه داد: بحث دیگر تامین منابع پروژها‌ی درخواست شده بحث فاینانس است. به طور مثال اعتبار بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی اهواز از طریق فاینانس تامین خواهد شد. این موضوع به شورای اقتصاد رفته و همچنین در خصوص بحث تامین مالی ۱۵ درصد ابتدایی آن صحبت شده است. پروژه‌هایی نیز هستند که بنیاد برکت،‌ بنیاد علوی و... در سطح استان خوزستان انجام می‌دهند.

وی با اشاره به درخواست دانشگاه‌ها در خصوص موضوع فوق‌العاده مناطق جنگی، عنوان کرد: پیشنهاد مطرح شده این است که یک ردیف اعتباری در نظر گرفته شود تا تامین اعتبار از این محل انجام گیرد. پاداش پایان خدمت بازنشستگان به خصوص در دانشگاه‌های علوم پزشکی موجب احساس تبعیض می‌شود.

رئيس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های اهواز تصریح کرد: واقعیت این است که این بیمارستان‌ها استانداردهای لازم را ندارند و ما در راستای جایگزینی این بیمارستان‌ها، سه بیمارستان‌ را تجمیع خواهیم کرد و بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی اهواز جایگزین آنها خواهد شد که این موضوع در قانون بودجه نیز مشخص شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بیمارستان ، درمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار