معاون هنری سینمایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: جشنواره ملی تئاتر اهواز به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در تابستان امسال محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۳۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ 23 July 2018

ناصر چنانی در نشست خبری با موضوع نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز گفت: جشنواره ملی تئاتر اهواز به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در تابستان امسال محسوب می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز اظهار کرد: این جشنواره از یکم تا هفتم مرداد 97 به مدت یک هفته در اهواز برگزار می‌شود و ٢٣ گروه نمایشی از ١٤ استان مختلف در آن به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

چنانی ادامه داد: اولین اجرای این گروه‌های نمایشی در روز افتتاحیه توسط گروه نمایشی بوشهر با اجرای نمایشی تحت عنوان گزارش مرگبار آغاز می‌شود و قرار است گروه‌های نمایشی از تاریخ یک مرداد ماه در قالب سه سانس از ساعت ١٨ تا ٢٣ در سه سالن از مجموعه امام رضا شهرک نفت و تالار آفتاب به اجرای نمایش‌های خود بپردازند.

معاون هنری سینمایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: از استان خوزستان نیز چهار گروه نمایشی از آبادان، اهواز و مسجدسلیمان به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین جشنواره ملی اهواز که با موضوع نفت برگزار می‌شود ارگان‌های مختلفی از جمله شرکت ملی مناطق نفت‌خیر جنوب، شرکت ملی حفاری، شهرداری اهواز، صدا و سیمای مرکز خوزستان و استاندار خوزستان ما را مورد لطف و حمایت خود قرار داده‌اند.

دبیر نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره به دنبال توسعه فرهنگی و هنری در استان خوزستان هستیم تا این رویداد را به یک جریان فرهنگی در جامعه تبدیل کنیم و امیدواریم که این حرکت فرهنگی در استان استمرار یابد.

چنانی با بیان این که اولویت موضوعی نخستین دوره از جشنواره ملی تئاتر اهواز موضوع نفت است تاکید کرد: با توجه به پیشینه استان خوزستان در کشور به عنوان قطب صنعت نفت و کشاورزی هدف ما از برگزاری چنین جشنواره‌ای شناساندن استان خوزستان به عنوان استان هنرخیز در کشور است چراکه خوزستان در عرصه هنری، فرهنگی و ادبی همیشه تاریخ‌ساز بوده است.

او بیان کرد: پس انتشار فراخوان این جشنواره قریب ٢٠٠ متن به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بازخوانی نهایی ١١٠ متن از متون ارسالی در قالب فیلم اجراها به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و پس از بازخوانی و بازبینی نهایی ٧٦ اثر در مرحله نهایی معرفی شدند که از میان این آثار هیات داوران جشنواره ٢٣ اثر را برای حضور در مرحله پایانی به این جشنواره معرفی کرد.

وی اعلام کرد: ٣١ مرداد گروهای نمایشی ١٤ استان شرکت کننده در جشنواره، وارد اهواز خواهند شد.

ناصر چنانی هیات بازبینی و بازخوانی آثار جشنواره را عطاءالله کوپال، سعید اسدی، مهرداد بهراد، افشین القاسی، سید صادق فاضلی و حشمت‌الله قاسمی اعلام کرد.

معاون هنری سینمایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: داوری آثار این جشنواره بر عهده قطب‌الدین صادقی، عطاءالله کوپال و اصغر همت خواهد بود.

چنانی با بیان این که تماشای آثار این جشنواره برای عموم رایگان است اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای جابه‌جایی، پذیرایی و اسکان هنرمندان خوزستانی شده است تا این هنرمندان بتوانند در طول مدت برگزاری جشنواره نمایش‌ها را ببینند.

وی بیان کرد: ٢٣ گروه نمایش این جشنواره مبالغی از شش تا ١٠میلیون تومان بسته به حجم دکور، تعداد بازیگران و بعد مسافتی که طی کرده‌اند دریافت می‌کنند افزود: به گروه‌های نمایشی که حداقل پنج اجرای عمومی در شهرستان خود را داشته باشد نیز مبلغ سه میلیون تومان اختصاص خواهد یافت.

دبیر نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز یادآورشد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بیشترین همکاری را از این جشنواره داشته و استاندار هم تاکید و نگاه ویژه‌ای به جشنواره ملی تئاتر اهواز داشته است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار