رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان:
رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان با بیان اینکه مسجدسلیمان با نرخ بیکاری 22.7 درصد بالاترین نرخ بیکاری را در استان دارد، گفت: مساله بیکاری در خوزستان و مسجدسلیمان موجب افزایش فقر، طلاق و هزاران معضل دیگر شده است تا شاهد آن باشیم که آمار افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند، بالا باشد.
کد خبر: ۶۳۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ 21 July 2018

امید حاجتی امروز (30 تیرماه) در شورای اداری مسجدسلیمان که با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم مشکلات فراوانی که در مسجدسلیمان وجود دارد، مردم این شهرستان همیشه حضور بسیار خوبی در عرصه های مختلف سیاسی داشته اند.

وی افزود: ما می توانیم به صورت مقطعی و موضعی برخی از مشکلات این شهرستان را حل کنیم اما مساله اصلی این است که مردم در این شهرستان از نرخ بالای بیکاری رنج می برند.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان تصریح کرد: اگر مردمی داشته باشیم که نرخ اشتغال آنها افزایش پیدا کند، قطعا توان خرید و سرمایه گذاری آنها نیز به مرور زمان بالا می رود و شرایط بهبود پیدا خواهد کرد.

حاجتی عنوان کرد: بر اساس سرشمارس سال 95، نرخ بیکاری در خوزستان 14.3 درصد است اما شهرستان مسجدسلیمان با نرخ بیکاری 22.7 درصد بالاترین نرخ بیکاری را دارد.

وی ادامه داد: اگر به کمک یک برنامه ریزی منسجم نرخ بیکاری شهرستان مسجدسلیمان را به متوسط کشور نزدیک کنیم می توان گفت که مسجدسلیمان دیگر به چیزی نیاز نخواهد داشت و همه مشکلات را خود مردم حل خواهند کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان با اشاره به اینکه از مسجدسلیمان به عنوان شهر اولینها در کشور یاد می شود، اظهار کرد: بسیاری از اولینهای خاورمیانه در این شهرستان وجود دارد و امیدواریم بتوانیم شهر مسجدسلیمان را به عنوان تنها موزه شهر کشور مصوب کنیم و با امتیازاتی که در حوزه گردشگری برای این شهر قائل می شویم، زمینه را برای توسعه شهرستان فراهم کنیم.

حاجتی ادامه داد: مسجد سلیمان 12 درصد از بافت فرسوده استان خوزستان را در خود دارد و پس از اهواز، از نظر میزان بافت فرسوده در رده دوم استان قرار دارد و این زمینه نیاز است با یک حمایت همه جانبه نسبت حل مشکلات آن اقدام شود.

وی بیان کرد: 2.1 درصد از خانوارهای کشور تحت پوشش بهزیستی هستند اما این آمار در خوزستان به جهت وجود مشکلات در بحث بیکاری 3.7 درصد و در شهرستان مسجدسلیمان 5.4 درصد است.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان ادامه داد: مساله بیکاری در خوزستان و این شهرستان موجب افزایش فقر و طلاق و هزاران معضل دیگر شده است تا شاهد آن باشیم که آمار افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند بالا باشد.

حاجتی اظهار کرد: در بحث توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کمک شود تا طرح هایی که در این زمینه ها هستند اجرایی شوند و بتوانیم حمایت لازم را از این خانوارها داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار