معاون استاندار یزد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد گفت: افزایش اختیار استانداران ضروری است و علاوه بر اعزام بخش خصوصی برای مذاکره با سایر کشورها، اعتماد به استانها نیز باید افزایش یابد.
کد خبر: ۶۳۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ 21 July 2018

به گزارش تابناک یزد، علی زینی وند روز جمعه در نشست مشترک 210دقیقه ای معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به تلاش های صورت گرفته و افزایش ارتباط با بخش خصوصی یزد، افزود: فعالان این بخش توانمند و صاحب نظر هستند و نظر آنها حتی برای کشور راهگشاست.
وی با بیان اینکه رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای خارجی با شرکت‌های کوچک محل فعالیت خود ارتباط برقرار کنند، افزود: این افراد باید با فعالان بخش خصوصی هر استان جلسه برگزار کنند و حرفها و نظرات آنها را بشنوند.
معاون استانداری یزد تأکید کرد: رایزنان بازرگانی ایران در شرایط حساس امروز باید تقویت شوند و برای پیدا کردن راه حل فعالیت شرکت ها در کشورهای دیگر تلاش کنند.
وی ادامه داد: اگر در کشورهایی رایزن بازرگانی ایران حضور ندارد حتماً به شکلی عمل شود که بتوانیم از این ظرفیت مناسب در دیگر کشورها استفاده کنیم.
بنا به گزارش ایرنا ، زینی وند با بیان اینکه بخش خصوصی و تولید کنندگان قدرت لازم را برای برقراری ارتباط و بازاریابی ندارند، خاطرنشان کرد: رایزنان بازرگانی ایران می‌توانند در این امر مثمر ثمر واقع شوند.
وی با تأکید بر لزوم افزایش اختیارات و مأموریت استانها، اظهار داشت: باید هر استانی تولیدات داخلی واحدهای صنعتی و تولیدی خود را شناسایی و ساماندهی و نظام مند کند و مانع ورود کالاهای مشابه خارجی به استان خود شوند.
این مسئول تأکید کرد: با افزایش اختیار استانداران ،بسته ضروری مقابله با بحران در ماه های آینده تهیه و بخش خصوصی وارد میدان خواهد شد، آنها می‌توانند با راهکارهای خوب خود ، مشکلات کشور را حل کنند.

** رشد 44 درصدی درآمدهای گمرکات استان 
همچنین مدیرکل گمرکات یزد گفت: درآمد گمرکات استان در سه ماهه نخست سال 1397نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 افزایش داشته است.
محمدحسین سلمانی اظهار داشت: صادرات گمرکات استان در این مدت 598 هزار تن به ارزش 120هزار دلار بود که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته11درصد از لحاظ وزن افزایش و 12 درصد در ارزش کاهش داشته است.
وی عمده کشورهای صادراتی را عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، هلند، گرجستان، آلمان و کره جنوبی و عمده کالای صادراتی استان را هم کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای ، نایلون، اکسید مولیبدن و هیدرو کربن ذکر کرد.
به گفته مدیرکل گمرک یزد ،عراق بیشترین و اتریش کمترین سهم صادرات از گمرکات یزد را داشتند و در بخش اظهار نامه مالیاتی، نسبت به سال گذشته نیز 24 درصد افزایش داشت.
سلمانی تصریح کرد: واردات استان یزد هم 658 تن به ارزش 30 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53 درصد از لحاظ وزن و 32 درصد از لحاظ ارزش رشد داشت و ایتالیا، کره جنوبی، چین، امارات متحده عربی ، هند و ترکیه عمده کشورهای وارد کننده بودند.
وی افزود: یزد سال‌ های گذشته از لحاظ ارزش و وزن کالا در بین گمرکات کشور در رتبه 9 بود و الان از لحاظ ارزش کالا در رتبه 18 و وزن در رتبه هفت قرار دارد.
در این جلسه برخی از روسای انجمن ها و نمایندگان بخش خصوصی ، نظرات ، مشکلات و تجربیات خود را با مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت و نیز حمید کلانتری معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای انتقال به دولت و تیم اقتصادی در میان گذاشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار