استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با تاکید بر تامین سریع آب شرب استان و پایداری آن گفت: پروژه‌های آبرسانی با جدیت پیگیری می‌شود
کد خبر: ۶۳۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 21 July 2018

غلامرضا شریعتی  در نشستی که به منظور تعیین وضعیت آب شرب شهرستان در فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، با تاکید بر این موضوع که فراهم کردن آب شرب فراهم کردن شرایط اولیه و جزو حقوق اولیه مردم است، اظهار کرد: حکومت خوب، حکومتی است که نسبت به مردم پاسخگو باشد و به خواسته‌های مردم تمکین کند، شرایط برای زندگی مردم، تأمین معیشت، تامین حقوق اولیه، امنیت و سلامت و آموزش آنها باید فراهم شود.

وی با عنوان این موضوع که سلامت جزو حقوق اولیه است و باید آن را با برنامه‌ریزی فراهم و محقق کنیم، افزود: این کار به صورت استاندارد دو سال به طول می‌انجامید و باید در اسفندماه به پایان می‌رسید که با تاخیر انجام شد، همچنین خشکسالی شوری آب مزید بر علت بود اما تلاش کردیم و با تدبیر در تیرماه این پروژه انجام شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: شرایطی به وجود آمد که دل‌نگرانی و گلایه‌مندی به حق مردم آبادان، خرمشهر و تا حدودی شادگان را شاهد باشیم، در این فرصت با شرایط سخت‌تری مواجه شدیم و نسبت به مردم احساس شرمندگی می‌کنیم ولی با تلاش و بسیج شدن تا پانزده تیر ماه انجام شد، EC بهمنشیر بالا بود و با خط لوله اول داشتیم حداقل را تامین می‌کردیم که در این مورد، ما با حداقل‌ها در کمترین زمان خواستیم کار را انجام دهیم.
شریعتی با تاکید بر این موضوع که باید دغدغه آب شرب در کل استان رفع شود، یادآور شد: باید وضعیت نسبت به شرایط پایدارتر شود و دغدغه آب آشامیدنی در جنوب استان حل شود تا به سراغ حل مسائل بعدی برویم، البته باید این مخزن دوم که قرار است در مردادماه تکمیل گردد، سریعتر تکمیل شود که تاکنون ۷۰ درصد از این عملیات تکمیل شده است.

وی با اشاره به این موضوع که تامین آب شرب آبادان، خرمشهر و شادگان با خط لوله دوم بیشتر و پایدار می‌شود، تاکید کرد: نسبت به مردم ابادان، خرمشهر، مینوشهر، چوئبده و اروندکنار و همچنین روستاهای این شهرها شرمنده‌ هستیم و تاکید می‌کنم حتما باید برنامه‌ریزی به شکلی باشد که اروندکنار و چوئبده در روز به طور میانگین شش ساعت آب غدیر را داشته باشند.

استاندار خوزستان از آبفای روستایی خواست تا تلاش بیشتری از خود نشان دهد و بیان کرد: یک روز خودمان را به جای مردم قرار دهیم، واقعا امکانش را داریم؟ همین الان به همه اعلام می‌کنم پروژه‌های آبرسانی با جدیت پیگیری می‌شود.

شریعتی با تاکید بر تامین سریع آب شرب آبادان و پایداری آن، یادآور شد: امروز خط هزار پس از ۱۰ سال به نتیجه رسید، خطی که در ۲۵ خرداد تصمیم برای احداث آن گرفته شد و امروز آن را انجام دادیم، همچنین ۹ کیلومتر آبفای روستایی قرار بود شروع به فعالیت کند، ولی تا به اکنون دو کیلومتر آن عملیاتی شده است.

وی افزود: آبفای روستایی باید در کار خود سرعت بیشتری به خرج داده و نسبت به مردم به تعهداتش بیشتر از قبل رفتار کند، بی‌خیالی مضمن نسبت به مردم ایجاد شده و حساسیت‌ها نسبت به نارضایتی مردم از دست رفته است.

استاندار خوزستان با تاکید بر این موضوع که باید خود را اصلاح کنیم و اگر نمی‌توانیم جای خود را به کسانی دهیم که نسبت به مشکلات مردم حساس‌تر باشند، عنوان کرد: پروژه‌ها باید سریعا انجام شود نباید تعهدات فقط امضا شود ما صرفا برای امضا تعهدات نیامده‌ایم باید آنها را به مرحله اجرا در آوریم و حتما پیگیری شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام و دولت در این خصوص بمباران تبلیغاتی انجام داده‌اند علیه نظام و دولت و ما طبق تعهدات عمل کردیم تا مردم نسبت به نظام و دولت اعتماد پیدا کنند، این نشان کارآمدی نظام است که همه با هم تلاش می‌کنیم برای توسعه کشور از گروه‌های جهادی، بسیج، اداره اطلاعات و نیروی انتظامی و تمام کارگران زحمت‌کش تقدیر و تشکر می‌کنیم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار