مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اجرای خط انتقال آب 1000 شهرستان آبادان گفت: پس از افتتاح این طرح که امروز انجام خواهد شد، در صورتی که در بحث تامین آب غدیر مشکلی وجود نداشته باشد، قطعا در شهرهای آبادان، چوئبده و اروندکنار مشکلی خاصی در بحث آب وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۶۳۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 20 July 2018

صادق حقیقی پور در خصوص خط انتقال آب 1000 شهرستان آبادان که امروز 29 تیرماه در این شهرستان افتتاح می شود، اظهار کرد: طرح خط انتقال آب 1000 بخش نهایی طرح آب رسانی به شهرستان آبادان و مکمل طرح غدیر است که باعث می شود آب از نظر کمی و کیفی با وضعیت مناسبی در کل شهر آبادان، اروندکنار و چوئبده توزیع شود.

وی افزود: علیرغم توزیع آب غدیر در شهرستان آبادان، مردم آن رضایتمندی که مد نظر ما بود را نداشتند. در این زمینه با بررسی هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که تلمبه خانه جمشیدآباد در شهر آبادان نقش بسیار کلیدی در توزیع آب از نظر کمی و کیفی در این شهرستان دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: تلمبه خانه جمشیدآباد نسبت به نقطه ای که آب غدیر وارد شهر آبادان می شد، حدود 13 کیلومتر فاصله داشت. همچنین خطوطی که در گذشته نیز وجود داشتند، به دلیل عبور از مناطقی با تراکم جمعیتی بالا، دیگر خاصیت خط انتقال بودن خود را از دست داده بودند.

حقیقی پور تصریح کرد: در این زمینه با توجه به مشکلاتی که وجود داشت، طرحی از سال 1388 تعریف شد تا آب از تصفیه خانه طرح جامع آبادان مستقیما به تلمبه خانه جمشیدآباد منتقل شود. برای اجرای این طرح که طول آن حدود 13 کیلومتر و یک خط بسیار پیچیده است، از حدود 300 عارضه طبیعی و غیرطبیعی عبور کردیم تا بتوانیم شاهد اجرایی شدن آن در شهرستان آبادان باشیم.

وی گفت: برای اجرای خط انتقال آب 1000 شهرستان آبادان حدود 80 میلیارد تومان هزینه انجام شده است و با وارد مدار شدن این طرح می توانیم آب طرح غدیر را به طور یکسان در کل شهر آبادان و همچنین شهرهای اروند کنار و چوئبده توزیع کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد: پس از افتتاح این طرح که امروز انجام خواهد شد، در صورتی که در بحث تامین آب غدیر مشکلی وجود نداشته باشد، قطعا در شهرهای آبادان، چوئبده و اروندکنار مشکل خاصی در بحث آب وجود نخواهد داشت.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار