مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان خبر داد:
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان از اجرای طرح امنیت غذایی در شهرستان ایذه خبر داد.
کد خبر: ۶۳۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 20 July 2018

محمدصادق کریمی کیا شامگاه سه شنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان ایذه اظهار کرد: طرح امنیت غذایی با شناسایی خانوارها در سه طیف ناامن شدید، متوسط و کم در شهرستان ایذه اجرا و در فاز اول اولویت با خانوارهای ناامن شدید است.

وی با اشاره به اینکه طرح امنیت غذایی مربوط به وزارت بهداشت و درمان است، افزود: سال گذشته این طرح به صورت پایلوت در شهرستان کارون انجام شد و یک هزار خانوار تحت حمایت آموزشی و بسته های غذایی قرار گرفتند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان، یکی از معضلات شهرستان ایذه را کشتارگاه سنتی این شهرستان عنوان کرد و گفت: این کشتارگاه فاقد استانداردهای لازم است و هرچه سریعتر باید کشتارگاه صنعتی باغملک افتتاح و سلامت مردم ایذه تامین شود.

کریمی کیا همچنین با اشاره به کاهش بارندگی در سال گذشته، یکی از مشکلات استان را تامین آب شرب سالم و بهداشتی دانست و افزود: شبکه های آبیاری و تاسیسات آبرسانی روستاهای فاقد متولی هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شوند و هرگونه آلودگی میکروبی و نبود متولی در تاسیسات آبرسانی قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: عدم تأمین آب شرب بهداشتی در استان می تواند منجر به تکرار حادثه ابوالفارس و رفیع شود و سلامت شهروندان را به ویژه در روستاها به خطر بیاندازد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان، آهک پاشی در مناطق روستایی و شهری را بسیار حائز اهمیت دانست و از شهرداری ایذه خواست به منظور جلوگیری از هر بیماری این روند تا پایان تابستان به‌صورت‌ مستمر ادامه یابد.

کریمی کیا در بخشی از سخنان خود به کمبود و نیازهای خانه های بهداشت شهرستان ایذه اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سفر نوبخت معاون رئیس جمهور بتوانیم بخشی از اعتبارات عمرانی مربوط به توانمندسازی مناطق کم برخوردار را به خانه های بهداشت به لحاظ سخت افزاری و همچنین نرم افزاری اختصاص دهیم.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان، اوضاع سرویس های بهداشتی در مناطق عشایری و روستایی ایذه را نامناسب دانست و از تخصیص اعتبار برای ایجاد ۱۰۰ چشمه در این مناطق خبر داد که توسط اردوهای جهادی اجرا می شود.

کریمی کیا تاکید کرد: جلسات شورای سلامت استان و شهرستان بعد از شورای تأمین استان از اهمیت بسزایی برخوردار هست چون مسئولیت شهروندان بر عهده این کارگروه است و مصوبات آن باید به طور جدی در هر شهرستان پیگیری شود.

در این جلسه مقرر شد تا تعیین متولی تاسیسات آبرسانی در شورای سلامت استان طرح موضوع و پیگیری شود.

یکی دیگر از مسائلی که در این جلسه مطرح شد؛ نبود نیروی انسانی متخصص و دائم در مراکز بهداشت روستاها به ویژه بخش سوسن شهرستان ایذه بود که مقرر شد تا در شورای سلامت استان مطرح و پیگیری شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار