وزیر ارتباطات در خوزستان:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یا بیان اینکه افشا کردن خوب است و باید آبروی کسانی که فساد می کنند را برد، گفت: در شرایط فعلی اگر شخصی در هر رده ای در کشور فساد دارد، باید فساد آن شخص را عنوان و با او برخورد کنیم.
کد خبر: ۶۳۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 19 July 2018

محمدجواد آذری جهرمی امروز (28 تیرماه) در جلسه شورای اداری شهرستان باغملک با بیان اینکه مشکلاتی که در کشور وجود دارد را می پذریم، اظهار کرد: یکی از دلایل عمده ای که مردم ناراحت هستند، این نیست که عقب ماندگی وجود دارد بلکه این مساله نقطه تمایز انتقادات مردم از داخل کشور نسبت به حرفهایی است که از خارج درباره کشور عنوان می شود.

وی تصریح کرد: اگر در کشور مشکلات و فساد وجود دارد باید آنها را برطرف کرد. برخی از مواقع واقعیت هایی در کشور مطرح می شود اما در برخورد با آن واقعیت ها ملاحظاتی مطرح می شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه فرآیند درونی اجرایی کشور در لایه های مختلف دچار اشکال است، گفت: بخش مهمی از اصلاح فرآیندها در دنیا مبتنی بر فناوری اطلاعات است. همچنین بخش مهمی از شفافیت که پیشگیری کننده از فساد است، بر پایه فناوری اطلاعات استوار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بحث هایی که در خصوص شفاف سازی تخصیص مجوز ارزهای دولتی عنوان می شود، گفت: هنگامی که پرده از این مساله در کشور کنار رفت، مشخص شد پشت آن پرده چه خبر بود.

وی با بیان اینکه ساماندهی چرخه اقتصاد وظیفه دستگاه حاکمیت است، عنوان کرد: باید در این کار شفافیت داشته باشیم. افشا کردن خوب است و باید آبروی کسانی که فساد می کنند را برد اما قرار است این مساله تا چه زمانی ادامه پیدا کند؟

آذری جهرمی ادامه داد: در شرایط فعلی اگر شخصی در هر رده ای در کشور فساد دارد، باید فساد آن شخص را عنوان و با او برخورد کنیم زیرا اگر برخورد انجام نگیرد، بیان کردن فساد به تنهایی برای مردم تنها ناامیدی به دنبال دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه خوزستان همواره در صف اول ایستادگی و مقاومت در کشور بوده است، اظهار کرد: همه مسئولان در همه حوزه ها وظیفه دارند تا به خوزستان توجه ویژه ای کنند.

وی افزود: عدم استفاده از تکنولوژی های نوین و علم روز در بحث کشاورزی بر شرایط زیست محیطی استان خوزستان اثرگذار بوده است و مشکلاتی را در این زمینه برای خوزستان به وجود آورده است.

آذری جهرمی تصریح کرد: انتظار مردم از مسئولان انتظار بیشتر و بجایی است زیرا ما مدیون مردم این استان هستیم و باید تلاش بیشتری برای یافتن راهی برای حل مشکلات این مردم انجام داد.

وی با بیان اینکه در حوزه ارتباطات برای استان خوزستان نگاه دیگری را در نظر گرفته ایم، عنوان کرد: در حدود هشت نه ماهی که در مقام وزارت فعالیت می کنم، برای سومین بار است که به خوزستان سفر کرده ام و این مساله بیانگر نگاه ویژه ما به استان خوزستان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: حوزه توسعه ای به ویژه در منطقه شمال خوزستان نیاز به توجه بیشتری دارد و اقداماتی که انجام شده است از اقدامات اساسی که مد نظر ما است، فاصله دارد.

وی با اشاره به آخرین سفر خود به خوزستان بیان کرد: با 20 میلیارد تومان اعتباری که دولت برای توسعه ارتباطی روستاهای شمال خوزستان در سفر قبلی اختصاص داد، باید همه 295 روستای این منطقه تحت پوشش کامل قرار می گرفتند.

آذری جهرمی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در ترخیص برخی از تجهیزات از گمرک وجود داشت، توانستیم در طول این مدت 264 روستا را در منطقه شمال خوزستان تحت پوشش ارتباطی مناسب قرار دهیم.

وی گفت: به ما قول داده شده است که باقی مانده روستاها نیز تا حدود سه هفته آینده تحت پوشش ارتباطی قرار بگیرند. این موضع به شرط آن است که گمرک نیز همکاری لازم را داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در برخی از مناطق استان خوزستان که ضرورت ویژه ای وجود داشت تا سایت های جدید احداث شود، اپراتور همراه اول در یک پروژه 4.5 میلیارد تومان اعتبار قرار داد و حدود 10 سایت جدید را در بخش های مختلف استان ایجاد کرد.

آذری جهرمی عنوان کرد: در بحث انتقال تکنولوژی سیستم های قدیم به نسل های جدید، پروژه ای را مصوب کردیم که تا این سیستم ها را به نسل های بعدی نسل چهارم تلفن همراه ارتقا دهیم.

وی افزود: در مناطق جنوبی استان خوزستان عمده مسیرهای جاده ها تحت پوشش نسل های سوم و چهارم تلفن همراه قرار گرفته اند و در تلاش هستیم تا این موضوع را برای مردم شمال خوزستان نیز اجرایی کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مجموعا در استان خوزستان 96 میلیارد تومان هزینه شد تا شاهد ارتباطات مناسبتری باشیم، گفت: در خوزستان تقریبا از نظر مساحتی 67 درصد روستاها ارتباطات مناسبی دارند و این پوشش از نظر جمعیت تحت پوشش خدمات حدود 95 درصد است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار