فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار پیامکی با یک میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "بابلسر" خبر داد .
کد خبر: ۶۳۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 19 July 2018

سردار "سید محمود میرفیضی" در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان در شهرستان بابلسر با ارسال پیامک های اغواکننده ، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران موفق شدند، متهم به کلاهبرداری را شناسایی و دستگیر کنند.

سردار میرفیضی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی، اظهار داشت با ارسال پیامک هایی مبنی بر برنده شدن افراد در مسابقه های رادیویی و پیامکی، مالباختگان را به پای دستگاه های خودپرداز کشانده و با ترفندهایی متقلبانه از آنان کلاهبرداری می کرد .

میرفیضی با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: عدم آشنایی افراد با فضای مجازی و عدم شناخت کاربران از جرایمی که از طریق این فضا صورت می‌گیرد، موجب شده تا مجرمان با سوء استفاده از این بسترهای ارتباطی به دنبال کسب منفعت های کلان باشند .

فرمانده انتظامی استان مازندران،افزود: بروز جرایم مالی مانند سرقت و کلاهبرداری با استفاده از روش های ارسال پیامک در فضاهای مجازی و بسترهای ارتباطی با اغفال کاربران دستگاه‌ های خودپرداز و سوء ­استفاده از­کارت ‌های اعتباری دیگران یکی­ از متداول‌ترین شیوه‌ها­ در­کلاهبرداری ‌های اینترنتی است.

این مقام مسئول انتظامی از شهروندان خواست: در مقابل ایمیل ‌ها و پیامک‌ هایی که با مضامین برنده شدن آنان در مسابقات رادیویی، پیامکی، قرعه‌کشی‌ های مختلف و...که برای آنان ارسال می ‌شود، هوشیار بوده و از ارائه ‌ی هر گونه مشخصات مربوط به کارت عابر بانک خود تحت هر عنوانی به افراد تماس گیرنده و یا پیامک ‌های رسیده خودداری کنند .

وی در خاتمه با تاکید بر افزایش سواد رسانه ای افراد جامعه، اظهار داشت: اگر چه پلیس دائما در حال رصد فضای مجازی و جلوگیری از سو استفاده افراد فرصت طلب است، اما این رصد زمانی کارساز می‌شود که کاربران اینترنتی نیز سطح آگاهی ‌شان را از فضای مجازی افزایش دهند./ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار