آبفا خوزستان هشدار داد؛
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان در اطلاعیه‌ای به شهروندان هشدار داد از افزودن پودر کلر به آب مصرفی، بدون نظارت کارشناسان مربوطه خودداری نمایند.
کد خبر: ۶۳۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ 20 July 2018

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان در اطلاعیه‌ای با توجه به وقوع پدیده خشکسالی و قطع آب در برخی مناطق شهری هشدار داد : شهروندان در صورت دسترسی به آب خام از مصرف آن برای آشامیدن حتی با افزودن خودسرانه پودر کلر به آب خام بدون نظارت کارشناسان مربوطه جدا خودداری کنند.

افزودن غیر کارشناسانه و بیش از حد استاندارد پودر کلر به آب، مشکلاتی از قبیل مسمومیت، حساسیت‌های پوستی، چشمی و آسیب رساندن به سیستم تنفسی را به دنبال دارد.

استفاده از پودر کلر تنها در شرایط بسیار خاص و بحرانی که شهروندان برای مدت طولانی دسترسی به آب شرب شبکه توزیع بهداشتی ندارند فقط با نظارت کارشناسان کنترل کیفی و بهداشت آب می‌تواند صورت پذیرد.

همچنین با توجه به این که براساس بررسی‌ها و گزارشات کارشناسان شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان، خرید و مصرف آب آشامیدنی از مراکز و تانکرهای سیار غیرمجاز فروش آب، احتمال ابتلاء به بیماری اسهال خونی و التور را تشدید می‌نماید . لذا آبفا از عموم شهروندان در سطح استان تقاضا دارد که به منظور پیشگیری از بروز هرگونه خطرات احتمالی این بیماری‌ها، از خرید و مصرف آب ازاین گونه تانکرهای سیار و مراکز فاقد مجوز که اقدام به فروش آب در سطح شهر می‌نمایند جدا خودداری کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آبفا خوزستان ، آب شرب ، کلر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار