انتقاد شدید رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد از بانک ها:
رئیس خانه صنعت یزد با بیان اینکه اگر زور داشتم بسیاری از بانک ها را تعطیل می کردم ادامه داد: تمام شعبات بانکی در آلمان را فقط با بانک صادرات یزد مقایسه کنید که چه وضعی دارد و اینجا ساختمان های بانکی لوکس است و حتی امروز به مشکل هم برخوردند.
کد خبر: ۶۳۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 18 July 2018

به گزارش تابناک یزد، رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد در نشست خبری خود از عملکرد بانک ها در حوزه اقتصاد کشور انتقاد کرد.

علی اکبر کلانتر اظهار داشت: در نیمه دوم دهه ۸۰ بانک ها خصوصی شد و موسسات اعتباری و تعاونی به وجود آمدند و مسابقه افزایش سود سپرده بانکی را گذاشتند و بزرگترین خیانت را روا داشتند.
وی با بیان اینکه نقدینگی ها به سود سپرده بلندمدت تبدیل شد و به تولید برنگشت ادامه داد: بانک ها در برخی مناطق ساختمانهایی شبیه کاخ ساختند و قیمت املاک را نیز بالا بردند.

کلانتر با انتقاد از برخورد بانک ها با تولیدکننده افزود: بانک ها میگویند قیمت تمام شده پول بالاست در حالیکه خودشان به این وضعیت دامن زدند.
وی با تاکید بر اینکه بزرگترین آفت تولید بانک ها هستند اظهار داشت: همه شعار مبارزه با قاچاق می دهند اما تا بهره بانکی رقابتی نشود نمی توان با قاچاق هم مبارزه کرد.
کلانتر با اشاره به اینکه در دوره جنگ، ایران و عراق مراودات تجاری هم داشتند، عنوان کرد: چگونه است در آلمان پدیده قاچاق نیست و یا بسیار اندک است، چون در کشور ما هزینه بیمه بسیار بالاتر است و هزینه تولید نیز، پس به این شکل نمی توان رقابت تولیدی داشت.
رئیس خانه صنعت یزد با بیان اینکه اگر زور داشتم بسیاری از بانک ها را تعطیل می کردم ادامه داد: تمام شعبات بانکی در آلمان را فقط با بانک صادرات یزد مقایسه کنید که چه وضعی دارد و اینجا ساختمان های بانکی لوکس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار