رییس حوزه هنری خوزستان گفت: نگاه حوزه هنری افق آینده‌ای است که نمایش در خوزستان به صورت دایمی برگزار و تئاترهای هر شهرستان‌ها به صورت چرخشی در کل استان اجرا شود.
کد خبر: ۶۳۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ 17 July 2018

حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب‌الدین طباطبایی در دیدار رییس و اعضای انجمن نمایش استان که در زمینه تعاملات فرهنگی و هنری برگزار شد از آمادگی حوزه هنری استان برای مهیا کردن فضای آموزشی و تربیت هنرمند نخبه تراز اسلامی در حوزه تئاتر خبر داد و گفت: هدف واحد نمایش حوزه هنری استان روی این موضوع است که هنرمندان این حوزه بتوانند با فراق بال هم آثاری را تولید کنند که در مجامع مهم و جشنواره‌های بزرگ کشور و منطقه ای قابلیت ارایه و دفاع داشته باشد.

رییس حوزه هنری خوزستان از آمادگی حوزه هنری خوزستان جهت مهیا کردن فضایی برای آموزشی و تربیت هنرمند نخبه تراز اسلامی در حوزه تئاتر گفت و تصریح کرد: حوزه هنری این فضا را مهیا می‌کند و حتما از اساتید خبره استانی و بزرگان حوزه نمایش کشور دعوت و دوره‌هایی را برای آموزش برگزار می‌کنیم.

طباطبایی با بیان این که با این کار تحرکی در حوزه نمایش استان اتفاق خواهد افتاد اضافه کرد: در حوزه حمایت از آثار، فرقی بین هنرمندان حوزه هنری و سایر هنرمندان قایل نیستیم و هر هنرمند و گروهی که اثری تولید کند که موجب تقویت ارزش‌های انقلابی، دینی، اجتماعی، فرهنگی و به خصوص حوزه کودک شود حمایت می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم کارهای خوبی که در نقاط مختلف استان تولید می‌شود را پوشش دهیم و اظهار داشت: توان ما محدود است اما سعی می‌کنیم از دیگر مجموعه‌های فرهنگی استان کمک بگیریم و بتوانیم انرژی مضاعفی را به حوزه نمایش تزریق کنیم.

رییس حوزه هنری خوزستان عنوان کرد: بر اساس رایزنی‌هایی که با صدا و سیمای مرکز خوزستان صورت گرفته در صدد هستیم نمایش‌های برتر و ممتازی که چه به صورت مشترک میان حوزه هنری و انجمن نمایش استان و چه به صورت مستقل تولید می‌شود و در جشنواره‌ای شرکت می‌کند را از رسانه استانی پخش کنیم که این امر موجب دلگرمی هنرمندان و رشد هر چه بیشتر هنر نمایش خواهد شد.

محمد یاقوت‌پور، رییس انجمن نمایش خوزستان، نیز با اشاره به این که در 27 شهرستان دفتر انجمن هنرهای نمایش فعال وجود دارد و این در حالی است که در بسیاری از استان‌ها تنها پنج یا شش شهر دارای دفتر است اظهار کرد: سالیانه 25 رویداد و رخداد نمایشی در حوزه‌های بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای برگزار می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار