شهردار اهواز:
طرح جامع شهری اهواز،در صحن شورای عالی معماری و شهرسازی و پس از سال‌ها انتظار و مطالعه و تحقیق بر این طرح به تصویب رسید.
کد خبر: ۶۳۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 17 July 2018

طرح جامع شهری اهواز،در صحن شورای عالی معماری و شهرسازی و پس از سال‌ها انتظار و مطالعه و تحقیق بر این طرح به تصویب رسید.

به گزارش"تابناک"؛ پیش از این آخرین بازنگری طرح جامع شهری اهواز در سال 68 به تصویب رسیده بود که با تصویب بازنگری طرح جامع شهری اهواز می‌تواند برای فراهم آوردن تسهیلات لازم و تامین نیازهای مختلف جامعه شهری و تامین کلیه خدمات عمومی برای شهروندان اقدامات بهتری انجام داد.

توسعه متوازن مهم‌ترین رویکرد طرح جامع شهری اهواز

منصور کتانباف اظهار کرد: امروز جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی با حضور همه اعضا از جمله وزیر راه و شهرسازی، 2 نفر از نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای شهر و شهردار اهواز برگزار شد و طرح جامع شهری اهواز که سال 88 مرحله مطالعه و بازبینی ان به پایان رسیده بود به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه این طرح وارد فاز جدیدی شد و باید ابلاغ شود، گفت: امیدواریم این طرح در مدت زمان قانونی ابلاغ شود تا بتوانیم خدمات بهتر و جامع‌تری ارائه دهیم.

شهردار اهواز افزود: محلات علی آباد و عین 2 به‌عنوان نواحی منفصل شهری و ملاشیه در محدوده شهر قرار گرفت. این‌ها اتفاق خوبی است چرا که ناحیه عین‌2 فرآیند قانونی آن طی شد و منطقه علی آباد پیش از این بلاتکلیف بود.

وی بیان کرد: این طرح با همه تغییراتی که در چندماهه گذشته اعمال شد، مصوب و خوشبختانه این تغییرات پذیرفته شد که امیدواریم بتوانیم نقشه راه خوبی برای پیشرفت و توسعه شهر اهواز تدوین کنیم.

کتانباف عنوان کرد: در این طرح، شهر به‌عنوان چند هسته‌ای در نظر گرفته شد و توسعه متوازن مهم‌ترین رویکرد آن است. پس از اینکه طرح جامع شهری ابلاغ شود ما درباره ثمرات آن توضیحات بیشتری ارائه می‌دهیم.

طرحی برای توسعه

یکی از اعضای شورای شهر اهواز در خصوص تصویب طرح جامع شهر اهواز اظهار کرد: داشتن طرح جامع توسعه برای هر شهری یک ضرورت و یک نقطه کلیدی است.

حجت الاسلام جاسم موسی پور گفت: بیش از ۳۰ سال است که مردم اهواز در انتظار داشتن یک طرح جامع هستند و این امر به عنوان یک مطلب زیربنایی جز‌و مطالبات اساسی مردم اهواز بوده و مناطق محروم و کم برخوردار همچون ملاشیه، عین دو، خبینه و علی آباد که به علت قرار نگرفتن در محدوده رسمی در گذشته از توسعه عقب افتاده‌ در طرح جامع به آنها توجه شده و قطعاً در توسعه این مناطق موثر است.

وی در خصوص وضعیت مناطق محروم قبل از تصویب طرح جامع نیز عنوان کرد: پیش از تصویب این طرح، شورای پنجم و شهردار در یک اقدام ابتکاری این مناطق را در محدوده خدماتی شهری اضافه کرده و خدمات خود را در این مناطق توسعه داده بودند و پس از این اقدامات پیگیری‌های جدی برای الحاق رسمی این مناطق کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار