معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان:
معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به شرایط اضطراری که در بخش های مختلف استان وجود دارد، در بحث آبرسانی به شهرهای هدفی که باید از طریق کانال کوت امیر تامین شوند با مشکل مواجه می شویم.
کد خبر: ۶۳۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲ 16 July 2018

صابر علیدادی در جلسه شورای آب و برق استان که امروز 25تیرماه در اهواز برگزار شد، در خصوص بحث تامین آب شهرستان ایذه اظهار کرد: سال گذشته سازمان آب و برق خوزستان به منظور حل مشکل آب شرب شهرستان ایذه دو چاه را وارد مدار کرد و امسال نیز یک چاه تا کنون وارد مدار شده و در حال استفاده است.

وی افزود: یک چاه دیگر نیز در حال حاضر در شهرستان ایذه به صورت کامل حفاری شده و عملیات احداث آن به اتمام رسیده و کار لوله گذاری و برق چاه نیز توسط سازمان آب و برق خوزستان انجام شده است.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: در جلسات انسجام بخشی طرح ها شرکت آب و فاضلاب خوزستان پذیرفت این چاه احداث شده توسط ما را در ایذه تجهیز کند تا امکان برداشت آب از این چاه فراهم شود.

علیدادی بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی هایی که انجام داده بودیم قرار بود چاه دوم ایذه در شهریورماه تحویل داده شود اما با توجه به اینکه بحران آب زودتر به سراغ ایذه آمد با تلاشی که انجام گرفت، این چاه زودتر از موعد مقرر تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو چاه توسط سازمان آب و برق خوزستان در ایذه احداث شده و آماده تجهیز هستند، گفت: اکنون دو چاه را به شرکت آب و فاضلاب خوزستان تحویل داده ایم تا این دو چاه توسط آن ها تجهیز و سپس بهره برداری انجام شود. این دو چاه مجموعا 70 لیتر در ثانیه آب می دهند.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان در خصوص مشکلات آبی شهرستان رامشیر عنوان کرد: در حال حاضر روزانه حدود 12هزار متر مکعب آب به شهرستان رامشیر که دارای جمعیتی حدود 25 هزار نفر است، داده می شود.

علیدادی با بیان اینکه با چنگ و دندان شرایط را در کانال کوت امیر حفظ کرده ایم، ادامه داد: با توجه به شرایط اضطراری که در بخش های مختلف وجود دارد، در بحث آبرسانی به شهرهای هدف از طریق این کانال با مشکل مواجه می شویم.

وی با اشاره به شکستگی هایی که در خط انتقال آب به رامشیر وجود دارد، گفت: در نقاطی که با شکستگی در خطوط انتقال مواجه می شویم، نیروها به سرعت آن را تعمیر خواهند کرد تا در بحث شکستگی خطوط با مشکل انتقال آب مواجه نشویم. برای تعویض این خطوط نیز مناقصه ای برگزار خواهد شد و به محض مشخص شدن پیمانکار کار تعویض این خطوط آغاز می شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار