علیجانی:
رییس هیات گلف خوزستان از نیمه دوم مرداد یا اوایل شهریورماه به عنوان زمان جدید برگزاری آموزش رده‌های سنی پایه این رشته در استان نام برد و گفت: پیش از این قرار بود که این دوره در اواخر ماه جاری برگزار شود ولی به دلیل گرمای شدید هوای استان به تاخیر افتاد و با هماهنگی مدرس کلاس، زمان دیگری مشخص شد.
کد خبر: ۶۳۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 18 July 2018

رضا علیجانی اظهارکرد: از شهریورماه ۹6 که کار خود را هیات گلف استان آغاز کردم با انجام یک آسیب‌شناسی و بررسی دقیق، توانستیم مشکلات گلف خوزستان را در عدم برگزاری کلاس‌های آموزشی رده‌های پایه شناسایی کنیم.

وی افزود: سال‌ها نتیجه‌گیری تیم‌های لیگ برتری خوزستان باعث می‌شد که همیشه پشت نتایج آن‌ها پنهان شویم و توجه زیادی به رده پایه نداشته باشیم که این یک ضعف بزرگ است و ما باید این مشکل را با برگزاری کلاس‌های آموزشی در تمامی فصول سال برطرف کنیم.

رییس هیات گلف خوزستان تاکید کرد: به ‌دلیل مشکلاتی از جمله نبود مکان برای تمرین بانوان، برنامه‌های آموزشی ما تا حدود زیادی به تاخیر افتاد ولی با حمایت‌های ویژه آقای حیدری مدیرکل ورزش و جوانان استان و اختصاص مکانی در شان ورزشکاران بانوی گلف، نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی ما تغییر خواهد کرد و ما دوره‌های مختلف فنی و مربیگری را طبق هماهنگی با خانم فیروزه محمدزمانی مربی و مدرس این دوره‌ها از نیمه دوم مرداد یا اوایل شهریور برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به دلیل تغییر زمان برگزاری این دوره که پیش از این قرار بود در اواخر ماه جاری برگزار شود، گفت: به دلیل گرمای بیش از حد هوای استان در این زمان و همچنین باتوجه به این‌‌که گلف در فضای باز برگزار می‌شود، متاسفانه در زمان برگزاری دوره تاخیر افتاد.

علیجانی بیان کرد: مشکلی که وجود دارد این است که به علت گرمای شدید در شهرهای خوزستان، اغلب گلف‌بازان استان در برخی روزها خانه‌نشین می‌شوند و عملا امکان انجام تمرینات وجود ندارد.

وی ادامه داد: گلف يكی از رشته هايی است كه تمرين كردن و انجام مسابقات آن در فضای آزاد و زمين بسيار بزرگ انجام می‌شود که حضور در چنین فضایی، آن هم در روزهای گرم خوزستان یکسری مشکلات را برای ورزشکارلن ایجاد می‌کند. بیشتر گلف‌بازان استان و حتی دیگر استان‌ها از سن بالايی برخوردار هستند و حضور آن‌ها در شرایط سخت فعلی که گرما بیداد می‌کند، واقعا سخت و مشکل است.

رییس هیات گلف خوزستان گفت: گرمای خوزستان برای اجرای مسابقات ما را یاری نمی کند و فصل تابستان در استان خوزستان واقعا طاقت فرسا است. همان‌طور كه اين رشته از معدود رشته‌هايی است كه در فضای آزاد و در زمين هاي بسيار بزرگ انجام می‌شود، مسير طولانی راه رفتن براي گلف‌بازان در چنين وضعيت هوايی غيرقابل ممكن است. بنابراين براي گلف‌بازان استان خطرهايی ايجاد مي‌كند كه هيچ تشابهی به ورزش و سلامت روح و جسم آدمی ندارد.

وی در ادامه با بیان این‌که به منظور گسترش و اشاعه ورزش گلف و استعدادیابی گسترده در این بخش، تفاهم‌نامه همکاری بین هیات گلف استان و اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان اهواز منعقد می‌شود، عنوان کرد: این تفاهم نامه در راستای اجرای سند تحول، تعالی و آینده‌نگری فدراسیون گلف، بین هیات استان و اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان اهواز در روزهای آینده منعقد خواهد شد.

علیجانی افزود: از مفاد این تفاهم نامه می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقا سطح علمی ورزشی دبیران تربیت‌بدنی آموزش و پرورش و همکاری در برگزاری همایش‌ها، مسابقات عمومی و جشنوا‌ه ها و همچنین استفاده از امکانات و تجهیزات طرفین در برگزاری برنامه‌های مختلف اشاره کرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: گلف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار