رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگان از تلف شدن یک راس آهوی ایرانی در کانال سازمان آب و برق واقع در زیستگاه آهوان خبر داد و این کانال را تهدیدی برای آهوان میشداغ دانست.
کد خبر: ۶۳۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 17 July 2018

مهرشاد احمدوندی با اشاره به تبعات خشکسالی در منطقه حفاظت‌شده میشداغ در سال جاری و کمبود آب در این منطقه اظهار کرد: امسال به علت خشکسالی وضعیت زیستگاه میشداغ بدتر از سال گذشته شده است.

وی افزود: در سال جاری نیز همانند سال گذشته با تانکر به زیستگاه آهوان ایرانی در میشداغ آبرسانی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگان گفت: همچنین به علت خشکی پوشش گیاهی، در مناطقی که نیاز وجود دارد توزیع علوفه برای آهوان انجام می‌شود.

احمدوندی کانال آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان که از زیستگاه میشداغ عبور می‌کند را تهدیدی برای آهوان این منطقه دانست و تصریح کرد: آهوان برای آشامیدن آب به کنار این کانال می‌آیند و متاسفانه لیز می‌خورند و تلف می‌شوند. قرار بر این بود که سازمان آب و برق خوزستان تا خردادماه سال جاری در 25 کیلومتر بحرانی از این کانال، لوله‌گذاری انجام دهد و آب را در فاصله‌های بیشتر به اعماق منطقه و زیستگاه آهوان منتقل کند تا آهوان برای آشامیدنآب به این نقطه بحرانی از کانال نیایند اما تاکنون تنها دریچه‌های خط لوله نصب شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه محیط‌بان این کانال را نگهبانی می‌کنند تا از وقوع حادثه برای آهوان تشنه جلوگیریکنند. محیط‌بانان تاکنون از تلف شدن 11 راس آهو جلوگیری کرده‌اند اما متاسفانه دو روز پیش یک راس آهو به دلیل سقوط کردن در این کانال تلف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگان با اشاره به آخرین سرشماری آهوان میشداغ گفت: طبق آخرین سرشماری، اکنون در 40 درصد منطقه 43 راس آهو وجود دارد که این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار