معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش تولید مرغ و تخم‌مرغ در خوزستان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.
کد خبر: ۶۳۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ 16 July 2018

محمد مشکورزاده با بیان این خبر اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۲۱ هزار و ۳۷۲ تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: افزایش تولید گوشت مرغ حاصل افزایش جوجه‌ریزی‌های انجام‌شده بوده است.

مشکورزاده با بیان اینکه میزان جوجه‌ریزی در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۱۱ میلیون و ۲۴۸ هزار قطعه بوده است، گفت: جوجه‌ریزی انجام شده در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ میلیون و۵۴ هزار قطعه بوده است.

وی در خصوص تولید تخم مرغ افزود: در سه ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۵۴۸ تن تخم مرغ در استان تولید شده که یک هزار و ۶۶ تن آن مربوط به واحدهای مرغ تخمگذار صنعتی و یک هزار و ۴۸۲ تن مربوط به تولید مرغ‌های بومی بوده است.

مشکورزاده با اشاره به این‌که تولید تخم مرغ در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از یک واحد مرغداری صنعتی به ظرفیت ۱۲۰ هزار قطعه در شهرستان رامهرمز، تولید تخم مرغ صنعتی استان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۱ واحد مرغداری تخمگذار صنعتی فعال به ظرفیت اسمی ۴۲۲ هزار و ۳۰۰ قطعه در استان مشغول به فعالیت هستند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار