معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست:
معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به ادامه آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم و انتشار دود در شهرهای خوزستان گفت: در این وضعیت همچنان باید منتظر انتشار دود در شهرهای خوزستان باشیم.
کد خبر: ۶۳۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ 16 July 2018

عادل مولا با اشاره به آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم اظهار کرد: آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم همچنان ادامه دارد و طیق برآوردها تاکنون حدود 17 هزار تا 18 هزار هکتار از این تالاب طعمه حریق شده است.

وی به انتشار دود ناشی از این آتش‌سوزی در شهرهای عراق و خوزستان ادامه داد: غلظت دود آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم، در کشور عراق و شهر العماره بیشتر از شهرهای خوزستان است و مردم آن منطقه به شدت گرفتار این دود هستند اما در شب‌هایی که وزش باد به سمت کشور ما است، شهرهای خوزستان از جمله هویزه، رفیع و اهواز نیز گرفتار دود این آتش‌سوزی هستند.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تداوم انتشار دود آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم در دو شب گذشته در خوزستان، افزود: تا زمانی که این آتش‌سوزی ادامه داشته باشد باید همچنان منتظر انتشار دود در شهرهای خوزستان باشیم.

مولا با بیان اینکه مسئولان استانی در حال پیگیری موضوع آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم در بخش عراقی هستند، خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی در خصوص همکاری با کشور عراق و خاموش کردن آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم درحال انجام است اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و در واقع تا زمانی که آتش خاموش نشود این مشکل همچنان در استان خوزستان وجود دارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار