دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان:
اگر بخواهیم با آیین‌نامه‌های روزمره کار کنیم آسیب‌های اجتماعی جلوتر از ما حرکت می‌کنند و شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی باشیم.
کد خبر: ۶۳۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 16 July 2018

حسین لامی‌زاده در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان که امروز (۲۴ تیرماه) برگزار شد، با اشاره مشکل اصلی کمپ‌های ترک اعتیاد اظهار کرد: به جز غیراستاندارد بودن این مراکز، یکی از مشکلات کمپ‌های ترک اعتیاد این است که هر بیماری که به این مراکز مراجعه می‌کند قاعدتا مبلغ حدود ۶۷۰ هزار تومان بابت سم‌زدایی پرداخت می‌کند ولی در کنار این موضوع، تعرفه‌های آب و برق این مراکز تجاری محسوب می‌شوند.

به گزارش"تابناک"؛ وی با بیان اینکه کمپ‌های ترک اعتیاد باید مراکز درمانی محسوب شوند، افزود: درآمدی که کمپ‌های ترک اعتیاد دارند، کفاف پرداخت هزینه‌های آب و برق را نمی‌دهد. گاهی می‌بینیم که برخی کمپ‌ها ماهیانه حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان هزینه تعرفه‌های آب و برق می‌دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان تصریح کرد: اگر نگاهمان به بحث اعتیاد همین نگاه روزمره باشد راه به جایی نمی‌بریم. باید دستگاه‌های اجرایی طبق سند ملی مبارزه با مواد مخدر اقدام کنند و اینکه یک شورا یا بهزیستی بخواهد در زمینه مبارزه با مواد مخدر کار کند، امکان‌پذیر نیست.

لامی‌زاده افزود: مدیران کل باید نقش خود را در آسیب‌های اجتماعی مشخص کنند. اگر بخواهیم با آیین‌نامه‌های روزمره کار کنیم آسیب‌های اجتماعی جلوتر از ما حرکت می‌کنند و شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

وی عنوان کرد: اگر با این روال پیش برویم تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد روز به روز کمتر و در نهایت تعطیل می‌شوند و حتی تخلف آنها بیشتر می‌شود. گزارش‌های ارایه شده از کمپ‌های ترک اعتیاد خوب نیست و نشان می‌دهد که کمپ‌های ترک اعتیاد نتوانسته‌اند استانداردها را رعایت کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اشاره به افنتاح مرکز TC زنان گفت: این مرکز به تازگی افتتاح شده است و ماهیانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بابت هزینه برق و دو و نیم میلیون تومان بابت اجاره مکان پرداخت می‌کند در حالی که تاکنون حتی یک بیمار به این مرکز مراجعه نکرده است بنابراین تا یک یا دو ماه دیگر این مرکز تعطیل می‌شود.

لامی‌زاده بیان کرد: گاهی می‌بینیم کسانی که دچار آسیب شده‌اند نمی‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند یا اگر هم مراجعه کنند نمی‌توانند هزینه درمان را پرداخت کنند.

وی با اشاره به طرح‌های پژوهشی در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح‌های پژوهشی خوزستان نسبت به سایر استان‌ها بسیار ضعیف کار کرده‌اند.

در ادامه سیده فرانک موسوی سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان اظهار کرد: باید مرکزTC زنان به دانشگاه علوم پزشکی ،بهزیستی و همه دستگاه‌های اجرایی معرفی شود.

وی افزود: باید مردم با این مرکز آشنا شوند و بخشی از مراجعین، به این مرکز که خدمات با کیفیت بهتری ارائه می‌دهد، ارجاع داده شوند.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: برخی از خانواده‌ها دچار آسیب هستند و به دنبال مرکزی برای ترک اعتیاد هستند بنابراین باید این مرکز به مردم شناسانده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار