نماینده مردم آبادان در مجلس:
یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاشمان بررسی و تصویب طرح تعیین تکلیف معلمان حق التدریس در مجلس است.
کد خبر: ۶۳۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 15 July 2018

عامر کعبی ضمن الزامی خواندن تعیین تکلیف معلمان حق التدریس افزود: به دنبال تصویب طرح تعیین تکلیف معلمان حق التدریس هستیم و این طرح در زمان حاضر توسط مجلس در حال بررسی است.

وی اظهار کرد: متاسفانه جمعی از فرهنگیان شامل حق التدریس ها، نهضت تجمعی ها، پیش دبستانی ها و خرید خدمات آموزشی به رغم گذشت چند سال از فعالیشتان هنوز تبدیل وضعیت نشده اند.

کعبی تصریح کرد: در زمان حاضر مجلس در حال بررسی طرح الحاق یک ماده به طرح تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی است و برای این منظور کمیته ای نیز تشکیل شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مجلس بر تصویب این طرح و تعیین تکلیف معلمان حق التدریس اصرار دارند اما دولت به دلیل آنچه به آن «تحمیل بار مالی و مواجهه با نیروی مازاد» نام نهاده تاکنون با این طرح موافقت نکرده است.

کعبی، کمبود نیرو در آموزش و پرورش را یادآور شد و گفت: مخالفت دولت با این طرح در حالی صورت می گیرد که ما در آموزش و پرورش با کمبود حدود ۷۰ هزار نفر مواجهیم و بخشی از این کمبود بایستی از این طریق جبران شود.

وی افزود: به طور حتم کمبود این تعداد نیروهای آموزشی مورد نیاز از طریق دانشگاه فرهنگیان و ایجاد ردیف توسط سازمان استخدامی رفع نمی شود.

وی با بیان اینکه الحاق ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی شامل بیش از ۱۲۰ هزار نفر می شود، اظهار کرد: بخشی از کمبود نیرو در آموزش و پرورش بایستی از طریق نیروهای حق التدریس و بخشی را نیز دولت طبق قانون و با بهره گیری از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان تامین و جبران کند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار