استاندار خوزستان خبرداد:
استاندار خوزستان به رهاسازی آب مورد نیاز نخلستانهای آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت:36 میلیون مترمکعب آب نخلستانهای آبادان و خرمشهر در تیر ماه تامین می شود.
کد خبر: ۶۳۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲ 14 July 2018

غلامرضا شریعتی امروز 23 تیرماه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه های آب شهرستان آبادان اظهار کرد: در سال های گذشته توزیع آب با تانکر در شهرستان آبادان انجام نمی شد اما امسال ما تلاش کردیم تا در بحث مشکلات آبی که برای آبادان به وجود آمد از طریق تانکر نیز کار آبرسانی به مردم را انجام دهیم.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه قرار است خط لوله ای از ایستگاه ثامن تا تصفیه خانه شهید کشتکار کشیده شود، افزود: در تلاش هستیم تا در صورت امکان و با هماهنگی فرمانداری آبادان از طریق تانکرهای بیشتری به خصوص در روستاها آب به مردم در آبادان برسد. این کار تا زمان اتمام احداث این خط لوله مدنظر ،ادامه خواهد داشت.

استاندار خوزستان تصریح کرد: احداث این خط لوله از ایستگاه ثامن تا تصفیه خانه شهید کشت کار در حال احداث است و امیدواریم تا پایان تیرماه نیز به اتمام برسد. با اتمام این خط لوله، آب طرح غدیر به تصفیه خانه شهید کشت کار وارد می شود تا بتوان آب بهتری را به مردم در روستاهای آبادان تحویل داد.

شریعتی عنوان کرد: هنگامی که این خط لوله به اتمام برسد، شرایط آب در روستاهای آبادان بهتر خواهد شد و می توان با استفاده از دستگاه های تصفیه خانگی از آب در آبادان استفاده کرد.

وی در خصوص وضعیت آب کشاورزی در آبادان گفت: از هفته گذشته جلسات متعددی را برگزار کرده ایم که در این جلسات تمام فرمانداران شهرستان ها و فرماندهان انتظامی و مدیران جهاد کشاورزی ... را بسیج کرده ایم و در این زمینه از چهار روز گذشته آب رها سازی شده است تا آب به نخیلات آبادان و خرمشهر برسد.

استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به هماهنگی هایی که انجام گرفته عنوان کرده ایم که در بالادست کسی حق برداشت آب را ندارد زیرا آب فقط برای رسیدن به نخیلات آبادان و خرمشهر است. این کار در به صورت جدی در حال پیگیری است و با توجه به رها سازی آب از چهار روز گذشته امیدواریم آب به نخیلات آبادان و خرمشهر برسد.

شریعتی با بیان اینکه آب رهاسازی شده آب مورد نیاز آبیاری نخیلات در تیرماه است، گفت: در حال حاضر میزان دبی آب در رودخانه کارون در مقطع اهواز 340 متر مکعب بر ثانیه است. این میزان در حالت عادی حدود 120 تا 130 متر مکعب بر ثانیه است اما اکنون با توجه به رها سازی آب به این میزان رسیده است تا آب به نخیلات آبادان و خرمشهر برسد.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی به ما اعلام کرده که به 36میلیون متر مکعب آب نیاز دارد تا بتواند نخیلات آبادان و خرمشهر را آبیاری کند اما در این زمینه با اقدامات انجام گرفته ما حدود 70میلیون متر مکعب آب رها سازی کرده ایم تا شاهد رسیدن آب به نخلستان های آبادان و خرمشهر باشیم.

استاندار خوزستان گفت: برای تامین آب مورد نیاز نخیلات در مردادماه نیز تلاش خواهیم کرد تا این کار را مجددا تکرار کنیم. ما متعهد به تامین آب نخیلات هستیم تا آنچه حق کشاورزان و مردم آبادان و خرمشهر است را تامین کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار