مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اهواز خبر داد:
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اهواز گفت: مشاغل مرتبط با خودرو با هماهنگی های صورت گرفته با مسکن و راه و شهرسازی اهواز در یک مکان تجمیع خواهند شد.
کد خبر: ۶۳۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 14 July 2018

صولت احمدی اظهار کرد: در خصوص کنترل و نظارت بر قیمت های میوه و تره بار این سازمان جایگاه قانونی ندارد و قیمت میوه و تره بار توسط کمیته تعیین قیمت و نرخ گذاری با عضویت نمایندگان بار فروشان، خرده فروشان و انجمن حمایت از مصرف کنندگان انجام می شود؛ نظارت بر قیمت ها نیز با اتاق اصناف و صنعت و معدن است که اگر تخلفی صورت گیرد به تعزیرات گزارش می شود.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن بسترهای مناسب برای فعالیت شاغلان در میدان میوه و تره بار یکی از کارهای این سازمان است، افزود: نام این سازمان در حقیقت ساماندهی مشاغل شهری است که تمام مشاغل شهری را به نوعی سازماندهی می کنیم که یکی از آنها میدان میوه و تره بار است.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اهواز با اشاره به اینکه در زمینه ساماندهی مشاغل در شهر مشاغل دیگری مثل خدمات خودرویی داریم، خبر داد: طی آمار استحصالی از هشت منطقه شهرداری اهواز، بیشترین تعداد مشاغل آلاینده را خدمات خودرویی دارند که شامل صافکاری، رنگ آمیزی، اگزوز سازی، تعمیر، تعویض روغنی، برق خوردو و حتی لوازم یدکی بیشترین آمار را در شهر دارند که آلایندگی محیط زیستی، صوتی و بصری را به صورت همزمان ایجاد می کنند.

احمدی بیان کرد: برنامه ریزی شده تا مشاغل خودرویی مثل آهن فروشان، بنکداران و نمایشگاه های خودرو در نقاطی تجمیع کنیم؛ طی جلسه ای با مسکن و راه و شهرسازی اهواز مقرر شده تا در پنج یا ۶ نقطه شهر اهواز زمین های بالای یک هکتار به شهرداری اختصاص دهند تا مجتمع هایی احداث شود.

وی با تأکید بر اولویت داشتن راه اندازی مجتمع های مشاغل خودرویی در اهواز اضافه کرد: با انتقال این مشاغل آلاینده و تجمیع آنجا در مجتمع های پیش گفته، ضمن افزایش کیفیت خدمات رسانی به شهروندان آنها تمام خدمات موردنیاز برای خودروهای سبک و سنگین را همزمان دریافت می کنند؛ با الگوبرداری از اصفهان و شهرکرد نام این مجتمع ها را فناوران می گذاریم.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اهواز با اشاره به اینکه از مشاغل فوق در بند ۲۰ ماده ۵۵ به عنوان مشاغل مزاحم و آلاینده نام برده شدند، عنوان کرد: در خصوص مشاغل دیگری مثل درودگران، باقی بنکداران یا کالا و خانه نیز طرح هایی در دست مطالعه و پیگیری داریم که با توجه به حجم کار زمان می برد.

احمدی خبر داد: برای مشاغل کاذب مثل دستفروشان نیز یک سری برنامه ریزی ها از جمله راه اندازی بازارچه در دست پیگیری داریم؛ قبل از انجام هر اقدامی باید اطلاعات مورد نیاز آن را جمع آوری کنیم.

وی ادامه داد: در سایت این سازمان یک دسترسی جدید برای ثبت نام دستفروشان و افراد دارای مشاغل آلاینده اختصاص داده ایم؛ بعد از ثبت اطلاعات در سامانه به تفکیک مشاغل و محل سکونت افراد بازارچه هایی را برای ساماندهی دستفروشان پیش بینی می کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اهواز با تأکید بر حمایت از شعار سال انتخابی از سوی مقام معظم رهبری در فعالیت های این سازمان یادآور شد: در خصوص بحث بازار میوه و تره بار نیز با حمایت شهردار اهواز پیش بینی شده تا امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۴۰ بازارچه میوه در سطح شهر اهواز راه اندازی می کنیم.

احمدی اضافه کرد: طراحی این تعداد بازارچه برای شهر اهواز در حال مطالعه است که در نهایت با مشارکت بخش خصوصی آنها را برون سپاری می کنیم.

وی در ادامه خبر داد: در این بازارچه ها بخش خصوصی میوه را مستقیم تهیه می کنند چون هم اجاره مکان کمتر و هم واسطه ها به نوعی حذف می شوند، می توان امیدوار بود که میوه ها با همان کیفیت بالا ولی با قیمت پایین تر به مردم عرضه شود.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اهواز با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی فاز سوم میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز شروع و در دست بررسی است، اظهار کرد: فاز اول این میدان مرکزی میوه و تره بار شهر اهواز هست سال های قبل به بهره برداری رسیده ولی احداث و تکمیل فاز دوم آن چندی قبل کلنگ زنی شده که تا کمتر از یک سال با ۳۹ غرفه تکمیل و تحویل می شود.

احمدی در پایان خبر داد: طرح مطالعاتی دیگری هم در دست بررسی داریم تا در صورت امکان در قسمت شرق اهواز (ورودی جاده ماهشهر) یک میدان میوه و تره بار جدید را احداث کنیم که از ورود کامیون های حامل میوه و تره بار به شهر جلوگیری و در عین حال از بار ترافیکی نیز کاسته می شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار