امام جمعه بندر ماهشهر:
امام جمعه بندر ماهشهر گفت: اگر در کشور شاهد اختلاس‌ها و حیف و میل اموال هستیم به دلیل عدم وجود نظارت صحیح و درست است.
کد خبر: ۶۲۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ 13 July 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ماهشهر با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: استکبار جهانی در تهاجم فرهنگی حملات مستقیم خود را به نسل جوان به ویژه زنان و دختران نشانه گرفته تا آنها را کم حیا و به دور از تعالیم دین نگه دارد.

وی افزود: وقتی دختر بی‌حیا شد در آینده بنیان خانواده‌ای که این دختر در آن است سست خواهد بود. دخترها باید مراقب باشند عفت و حیا یک ارزش است. مشکل اساسی کشورهای غربی افزایش بی‌عفتی و بی‌حیایی بنیان خانواده‌های آنان است.

خطیب جمعه بندر ماهشهر در ادامه با گرامیداشت روز بهزیستی و تامین اجتماعی، عنوان کرد: خدمات ارائه شده به افراد زیر پوشش با انتظارات آنها متفاوت است. مؤسسات خیریه و افراد خیر در محلات خود به افراد نیازمند و دارای معلولیت کمک کنند. مرکز مجهز نگهداری معلولین نیز اواخر سال گذشته در بندر ماهشهر راه‌اندازی شده است که لازم می‌دانم از متولیان و بانیان خیر آن قدردانی کنم.

وی همچنین با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق و انرژی، گفت: امسال گرمای هوا بی‌سابقه است و منجر به تعطیلی برخی روزها شده، وقت اداری نیز کاهش پیدا کرده است. اگر از این نعمت بی‌بدیل استفاده مناسب و بهینه نکنیم شاهد قطعی‌ها و خاموشی‌های مکرر خواهیم بود.

غبیشاوی در فراز دیگری از خطبه‌ها به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان بر تقنین قوانین نظارت می‌کند که خلاف مبانی دین نباشد. وظیفه مهم دیگر این شورا نظارت بر انتخابات است. ای کاش دیگر دستگاه‌های نظارتی دیگر نیز اینگونه به وظایف خود عمل کنند. اگر در کشور شاهد اختلاس‌ها و حیف و میل اموال هستیم به دلیل عدم وجود نظارت صحیح و درست است.

امام جمعه بندر ماهشهر در پایان اضافه کرد: مجلس که یکی از وظایف آن نظارت بر اجرای قوانین است بیشتر پای کار بیاید. زندگی مسئولان باید شیشه‌ای باشد و مردم باید از میزان دریافتی‌ها و حقوق آنها مطلع باشند. اعتماد ملت یک سرمایه است و نباید خدشه‌دار شود. مسئولان به وظایف خود عمل کنند تا از این مشکلاتی که دامن‌گیر اقتصاد کشور شده عبور کنیم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار