رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از انجام موفقیت آمیز عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در یک مرکز توانبخشی معلولین خبر داد.
کد خبر: ۶۲۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰ 12 July 2018

آتش پاد علی تراب پور اظهار کرد: حدود ساعت 10 امروز (21 تیرماه) از طریق تماس تلفنی با سامانه 125ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اهواز خبر رخداد حریق در مرکز توانبخشی معلولین در یکی از مناطق اهواز اطلاع رسانی شد.

وی افزود: ستاد فرماندهی بی درنگ از دو ایستگاه همجوار تیمهای اطفای حریق و امداد و نجات را به محل حادثه اعزام کرد. آتش نشانان با ورود به محل حادثه، مشاهده کردند در یکی از اتاقها که کنتورهای و تابلوهای برق مرکز در آن قرار داشته دچار حریق شده و در اثر آن محیط مجتمع مملو از دود شده است.

تراب پور ادامه داد: آتش نشانان همزمان با اجرای عملیات اطفای حریق به محض اینکه متوجه شدند در این مکان 60 مددجو حضور دارند که قریب باتفاق این مددجویان قادر به حرکت و جابجایی نبودند. آتش نشانان سریعا با تشکیل تیمهای دو نفره به منظور حفظ جان و سلامت معلولین اقدام به حمل، جابجایی و خروج آنان از اتاقهای محل اسکانشان کرده و مددجویان را به مکانی امن در حیاط مجتمع منتقل کردند.

تراب پور بیان کرد: به لطف خدا و تلاش خستگی ناپذیر آتش نشانان حریق در کانون آتش سوزی کنترل و مهار شد و از سرایت آن به سایر نقاط جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: هر چند این حادثه هیچگونه تلفات جانی و مجروحی در پی نداشت، به منظور اطمینان با کمک عوامل اورژانس و تیم پزشکی بهزیستی وضعیت سلامت کلیه معلولین در محل حادثه بررسی و کنترل شد که مورد خاصی گزارش نشده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: پس از پایان عملیات اطفا و نجات با توجه به قطع برق مجتمع و گرمای طاقت فرسای هوا حسب وظیفه انسانی و دینی با تماسهای مکرر و رایزنی با مسئولین محترم ستاد بحران، فرمانداری و بهزیستی، مکانی مناسب و موقت در منطقه سپیدار اهواز برای این معلولین تهیه و با دو دستگاه اتوبوس کولردار شرکت نفت این مددجویان به مکان جدید انتقال یافتند.

تراب پور عنوان کرد: علت حادثه ازسوی کارشناسان سازمان آتش نشانی اهواز فشار بار بیش از حد به جعبه برق اعلام شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار