رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای صادرات در کشور فراهم نیست گفت: در حوزه صادرات کار موشکافانه لازم است.
کد خبر: ۶۲۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹ 11 July 2018

نشست مشترک فعالان اقتصادی استان کرمان با مسئولان اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق صبح امروز و با حضور آل‌اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق، حسینی دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق و دانایی فر مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و روسیه در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

در این جلسه سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه راه بهبود مشکلات اقتصادی صادرات کالا است اظهارداشت: البته صادرات کالا هم مشکلاتی دارد که باید با هم‌افزایی و ایحاد زیرساخت‌ها رفع شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بعضی گمرکات اسفبار بوده و ارتقا پیدا نکرده است گفت: چقدر سخت است امکانات اولیه را در گمرکات استان برای صادرکنندگان فراهم کرد تا به‌نوعی برای آنها ایجاد انگیزه کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه بررسی وضعیت حمل و نقل در حوزه صادرات را به‌صورت میدانی ببینید و ارزیابی کنید افزود: تسهیلاتی برای صادرکنندگان تخصیص داده شده اما هنوز آئین‌نامه آن ابلاغ نشده که خلف وعده است.

وی با اشاره به اینکه بستر لازم برای صادرات فراهم نیست بیان کرد: وضعیت حمایت از صادرکنندگان در سایر کشورها را ببینید.

طبیب‌زاده با بیان اینکه در حوزه صادرات کار موشکافانه لازم است افزود: براساس بررسی که انجام شده گمرک خرمشهر در این هفته پنج روز تعطیل بوده است که امکان فعالیت را از صادرکننده ما می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در کشور عراق اتفاقاتی افتاد و محل اشغال داعش بود و ما کمک کردیم گفت: امروز نباید بانک‌های عراق از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه اجازه ورود کامیون‌های ایران داده نمی‌شود افزود: محصولات کشاورزی را نمی‌شود در گرمای بالای 50 درجه نگه داشت و در مرز کامیون به کامیون جابجا کرد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار