رئیس اداره دامپزشکی شادگان:
رئیس اداره دامپزشکی شادگان گفت: دام های صادراتی بندر شادگان به دلیل بیماری تلف نشدند.
کد خبر: ۶۲۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 11 July 2018

رضا حفیظی اظهار کرد: طبق پیش بینی لنج حامل دام باید بعد از ۳۶ ساعت به کشور مقصد برسد که به علت مشکلات فنی و جوی پس از ۶۰ ساعت به کشور قطر رسیده و آب مصرفی و علوفه در این مدت زمان به اتمام رسیده بود.

وی افزود: کشور قطر اجازه ترخیص کالا و آب گیری مجدد و تامین علوفه را نداده و لنج بدون آب آشامیدنی برای گوسفندان کشور قطر را به قصد برگشت به ایران ترک کرد که با توجه به گرمای طاقت فرسا در این فصل و خرابی مجدد لنج در دریا حدود هزار راس گوسفند به علت تشنگی شدید در مسیر تلف شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شادگان ادامه داد: با رسیدن لنج، کارشناسان اداره دامپزشکی طبق دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور پس از انجام معاینات بالینی و نرمال کردن شرایط گوسفندان باقی مانده، با صدور گواهی های حمل بهداشتی تمامی گوسفندان باقی مانده را در کشتارگاه مورد تائید دامپزشکی کشتار قرار داده و دام های تلف شده در هنگام تخلیه بار به روش کاملا بهداشتی سوزانده و دفن شد.

حفیظی در پایان گفت: بازرسان بهداشتی کشور قطر با توجه به شرایط گرما طاقت فرسا باید اجازه لازم را به لنج برای ذخیره آب اشامیدنی و علوفه صادر می کردند که متاسفانه این همکاری لازم انجام نپذیرفته و در راه برگشت لنج باری، گوسفندان به علت تشنگی شدید تلف شدند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار