مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان خبرداد:
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان گفت: بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار از آتش سوزی هورالعظیم در حوزه ایران (خوزستان) است.
کد خبر: ۶۲۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 08 July 2018

احمدرضا لاهیجان زاده اظهار کرد: آتش سوزی هورالعظیم را روزانه با تصاویر ماهواره ای دنبال می کنیم که خیلی به هنگام هستند؛ یعنی تصاویر را با سه تا چهار ساعت اختلاف زمانی دریافت می کنیم.

وی افزود: تا روز گذشته که تصاویر بررسی شده آتش سوزی همچنان ادامه و دود زیادی هم در منطقه ایجاد کرده بود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان تصریح کرد: چون وزش باد به سمت عراق بود، شهرهای جنوبی عراق را دربر گرفته و در تصاویر ماهواره ای نیز این دود به وضوح مشخص بود.

لاهیجان زاده خبر داد: حدودا سه روز قبل بخشی از این آتش سوزی در حوزه ایران (خوزستان) رخ داد ولی خوشبختانه به دلیل وجود آب در عرض چهار ساعت خاموش شد؛ وسعت این آتش سوزی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار بود.

وی عنوان کرد: طبق آخرین تصاویر روز گذشته جهت وزش باد به سمت دریاچه ای در تالاب به نام «ام النعاج» بوده که مقداری آبدار هست و در صورت حرکت آتش سوزی به آن سمت قطعا شاهد خاموشی خواهیم بود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان اضافه کرد: با حرکت آتش به سمت دریاچه فوق نیزارهای روی آب سوخته و بعد از رسیدن به آب آتش سوزی خاموش می شود.

لاهیجان زاده یادآور شد: جهت وزش باد برای اتمام آتش سوزی تعیین کننده است؛ اگر این وزش به سمت شمال باشد، آتش خاموش و در صورت اینکه سمت جنوب باشد چون جنوب تالاب سمت عراق خشک هست، آتش توسعه پیدا می کند.

وی در پایان بیان کرد: بر اساس تصاویر ماهواره ای بین هشت تا ۹ هزار هکتار از هورالعظیم در حوزه عراق در این آتش سوزی دست خوش حریق شده اند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار