رییس اتحادیه آبزی‌پروران خوزستان:
رییس اتحادیه آبزی‌پروران خوزستان گفت: باید بر روی طرح پرورش آبزیان به وسیله زه‌آب نیشکر مطالعات بسیار زیادی انجام بگیرد تا برای اجرای این طرح در استان از چاله به چاه نیفتیم.
کد خبر: ۶۲۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 08 July 2018

سید مصطفی موسوی با اشاره بحث‌های مطرح شده در خصوص پرورش آبزیان به وسیله زه‌آب نیشکر در استان اظهار کرد: باید بر روی طرح پرورش آبزیان به وسیله زه‌آب نیشکر مطالعات بسیار زیادی انجام بگیرد تا برای اجرای این طرح در استان از چاله به چاه نیفتیم.

وی با اشاره به این‌که پرورش آبزیان به وسیله زه‌آب نیشکر شدنی است، افزود: زه‌آب نیشکر دارای مواد شیمیایی بسیار زیادی است و برای این‌که طرح پرورش آبزیان به وسیله زه‌آب نیشکر اجرایی شود، باید کار علمی صورت بگیرد و با برنامه‌ریزی‌های دقیق این طرح را در استان اجرایی کرد.

رییس اتحادیه آبزی‌پروران خوزستان ادامه داد: نیاز است تا با تحقیقات زیاد و کار حساب شده نسبت به اجرای این طرح در استان اقدام کرد تا با اجرای آن به مشکلات جدیدی بر نخوریم و بتوانیم اهداف مورد نظر طرح را پیاده سازی کنیم.

موسوی گفت: اگر این طرح نیز اجرایی و ماهیان در زه‌آب نیشکر پرورش داده شوند، آبی که آبزیان در آن پرورش داده می‌شوند نیز خود تبدیل به زه‌آب می‌شود و باید دید که برای آن زه‌آب چه راهکاری در نظر گرفته می‌شود تا معضل جدیدی برای محیط زیست به وجود نیاید.

وی ادامه داد: بحث استفاده از زه‌آب نیشکر برای پرورش آبزیان باید به صورت مدیریت شده انجام بگیرد، تا مشخص شود که آب در چه زمان‌هایی در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌گیرد. همچنین باید میزان مواد شیمیایی موجود در زه‌آب‌ها نیز کنترل شود تا خطری برای مردم، آبزیان و محیط زیست به وجود نیاید.

رییس اتحادیه آبزی‌پروران خوزستان با بیان این‌که با اجرای این طرح در استان موافق هستم اما به شرط اینکه کار اساسی و علمی پیش از اجرای آن انجام بگیرد، ادامه داد: آب مورد نیاز برای پرورش هرگونه از آبزیان متفاوت است و نمی‌توان برای همه یک شرایط آبی را به وجود آورد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار