معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: وجود شرکت مدیریت صادرات می‌تواند شرایط را مدیریت کند و به نوعی دغدغه‌ها و ریسک صادرکنندگان را به حداقل برساند.
کد خبر: ۶۲۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 08 July 2018

سید علی بحرینی مقدم عصر شنبه در بیست و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان با اشاره به مشکلات صادرکنندگان بخش خصوصی استان و صادرات به خارج از کشور اظهار کرد: انتظارمان این است که در راستای شکل گیری شرکت مدیریت صادرات گام برداشته شود و با وجود اتفاقات متعددی که افتاده، بازار هدف تنها کشور عراق نیست.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به خلا وجود شرکت مدیریت صادرات و نقش آن در ساماندهی و حل مشکلات صادرات از خوزستان، یادآور شد: اگر شرکت مدیریت صادرات داشتیم از فرصت های پیش آمده در روسیه برای صادرات محصولات از دزفول و همچنین صادرات به قطر استفاده می‌کردیم، اکنون سهم و درآمد چشمگیری از بابت صادرات نصیب ما می شد و رونق و رشد آن برای بازار و اقتصاد استان ما بود.

معاون هماهنگی امور و توسعه منطقه ای استاندار خوزستان تصریح کرد: در حالی که حضور بازرگانان و تجار ما در روسیه و قطر و جریان صادرات به این کشور پراکنده بود و حضور شرکت مدیریت صادرات می توانست این مشکلات را حل و دغدغه تولیدکنندگان را رفع کند تا حواس شان به تولید باشد.

بحرینی مقدم با اشاره به ضرورت تشکیل شرکت مدیریت صادرات و نقش اتاق های بازرگانی اهواز، خرمشهر و آبادان ، تأکید کرد: هر سه اتاق بازرگانی اهواز، آبادان و خرمشهر در کمیته پیگیری بحث تشکیل شرکت مدیریت صادرات حضور داشته باشند و حداکثر تا جلسه آینده مدل پیشنهادی شرکت مدیریت صادرات مشخص و مصوب شود.

وی با اشاره به سفر محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور به خوزستان یادآور شد: با توجه به پیشنهادهای اتاق بازرگانی ایران توصیه شده که مسائل و مشکلات بخش خصوصی و فعالان آنها بررسی و عارضه یابی و پیشنهادهایی ارائه شود که در جریان سفر معاون اقتصادی رئیس جمهور و روسای بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی کشور مطرح، بررسی، تعیین تکلیف و تصمیم گیری شوند.

وی با اشاره به اعتراضات بخش خصوصی درباره سخت گیری بخش دولتی گفت : اگر دولت و بخش خصوصی باهم چالش نداشته باشند باید شک کرد که مشکل همان جاست.

بحرینی با اشاره به وضعیت نامناسب صادرات از خوزستان گفت در خوزستان به رغم تولید ثروت در بخش صادرات توفیق جدی نداشتیم و صادرات غیرنفتی متناسب با داشته ها و ظرفیت های استان نبوده است که باید عارضه یابی شود و مشوق ها را به سمت صادرات هدایت کنیم و شرکت مدیریت صادرات را در کنار صادرکنندگان داشته باشیم.

وی با اشاره به شرایط اخیر اقتصادی کشور و نوسانات ارز، سکه، مسکن و تلاطم بازار و فشارهای بین المللی از طرف آمریکا بیان کرد: در شرایط اقتصادی هستیم که هم فرصت هست هم تهدید، تهدید به لحاظ فشارها و جو روانی که توسط آمریکا و عربستان و اسرائیل راه افتاده و بار روانی می خواهند به کشور وارد و اینگونه القا کنند که دولت امکان و توان اداره امور را ندارد در حالی که هم نرخ تورم و هم نرخ رشد کشور نشان می دهد که دولت سوار بر کار و بر همه چیز مسلط است و اوضاع را تحت کنترل دارد.

معاون هماهنگی امور و توسعه منطقه ای استاندار خوزستان گفت: خواسته یا ناخواسته نقدینگی در بازار حالت لجام گسیخته پیدا کرده و بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در کشور داریم که به هر سمتی غش کند حالت لجام گسیخته دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار