رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دزفول:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دزفول گفت: طرح زیباسازی فضای بیرونی و داخلی بقعه ثبت ملی رودبند در دزفول اجرا شد.
کد خبر: ۶۲۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 08 July 2018

حجت الاسلام مجتبی حمیدی اظهار کرد: در راستای دستورکار این اداره مبنی بر توسعه و توجه ویژه به بقعه های متبرکه شهرستان دزفول، فضای داخلی بقعه امام زاده رودبند به طور کامل ترمیم و رنگ آمیزی شد.

وی افزود: همچنین به منظور زیبا سازی، نور پردازی قسمت های بیرونی این بقعه نیز به همت اداره اوقاف صورت گرفته تا مردم هنگام حضور در این بقعه فضای چشم نوازی را تماشا کنند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه دزفول در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم ترین اولویت های این اداره، توجه ویژه به زیباسازی و توسعه عمرانی بقعه های شهرستان است، گفت: مردم دزفول، اعتقادات مذهبی و قلبی زیادی به بقعه ها و امام زاده های این شهرستان دارند؛ بنابراین باتوجه به این مهم، تمام تلاش ما توجه به زیباسازی و افزایش امکانات رفاهی بقعه ها است.

حجت الاسلام خمیدی در پایان تاکید کرد: امیدوارهستیم با توجه و حمایت مردم در آینده نزدیک، طرح های عمرانی و بهسازی سایر بقاع دزفول را نیز اجرا کنیم.

سید علی صفوی معروف به سلطانعلی سیاهپوش و رودبند، امامزاده‌ای است که در شهر دزفول و در محله‌ای به همین نام مدفون است.

آرامگاه این امامزاده به شماره ۲۵۴۹ در ردیف آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. رودبند نوه شیخ صفی الدین اردبیلی و پدربزرگ شاه اسماعیل صفوی بود که به دزفول آمد و با انجام کراماتی مردم را به آئین تشیع دعوت می کرد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار