شهردار اهواز در اولین همایش سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری اهواز:
کتانباف گفت: در بعد تجارت به دلیل وجود ظرفیت‌های صنعتی، خوزستان یکی از مراکز بزرگ تجاری کشور است. گردش مالی خوزستان و اهواز پس از تهران رتبه دوم کشور را دارا است.
کد خبر: ۶۲۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 07 July 2018

منصور کتانباف در اولین همایش سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری اهواز پیش از ظهر امروز 16تیر 97 با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سالن اجتماعات هتل نیشکر برگزار شد اظهار کرد: اهواز مرکز استان خوزستان یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور و قطب صنعت، کشاورزی و مهد فرهنگ است. شاید معدود شهرهایی در دنیا وجود داشته باشند که در روز بیش از یک میلیون بشکه نفت تولید می کنند و این موضوع یک مزیت برای شهر اهواز و صنایع وابسته به این منابع خدادادی است. همچنین اهواز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در کشور است.

به گزارش"تابناک"؛ شهردار اهواز ادامه داد: خوزستان به دلیل تنوع شرایط آب و هوایی و خاک مناسب در موضوعات کشاورزی اعم از باغی و زراعی رتبه نخست را در کشور دارد.

کتانباف گفت: در بعد تجارت به دلیل وجود ظرفیت‌های صنعتی، خوزستان یکی از مراکز بزرگ تجاری کشور است. گردش مالی خوزستان و اهواز پس از تهران رتبه دوم کشور را دارا است.

وی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف در سطح استان خوزستان عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوزستان احداث هتل و مجموعه های تفریحی، ورزشی و گردشگری ظرفیتی است که در این استان وجود دارد.

شهردار اهواز گفت: همچنین با توجه به جمعیت شهر اهواز که بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر است و با پوشش شهرهای همجوار به یک میلیون و 800 هزار نفر می‌رسد، احداث فروشگاه‌های بزرگ یکی از ظرفیت‌های دیگر این شهر محسوب می‌شود.

کتانباف افزود: با توجه به اینکه شهر اهواز به تنهایی روزانه یک هزار تن پسماند خانگی تولید می‌کند، ظرفیت مناسبی برای تبدیل این پسماند به انرژی،کمپوست و کودهای ارگانیک نیز وجود دارد.

وی در خصوص روند هوشمندسازی شهر اهواز تصریح کرد: بخشی از هوشمندسازی شهر اهواز آغاز شده اما کار در این خصوص ادامه دارد که از این ظرفیت نیز می‌توان استفاده کرد.

شهردار اهواز گفت: حمل و نقل عمومی یکی از مشکلات اساسی شهرهای بزرگ است که در این خصوص نیز در خطوط دو، سه و چهار مترو اهواز و در بخش اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر اهواز نیز ظرفیت‌هایی جهت سرمایه‌گذاری وجود دارد.

کتانباف تصریح کرد: جمعیت زیادی که در اهواز ساکن است و از طرفی نیز هم اکنون این شهر به عنوان قطب درمان استان‌های همجوار و کشورهایی مثل عراق مطرح است و با توجه به این موضوع می‌توانیم از این ظرفیت برای احداث شهرک‌های سلامت و پزشکی گام برداریم که تمهیدات لازم در خصوص این موضوع نیز اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه هر شهری که رودخانه‌ای از آن عبور می‌کند می‌تواند ظرفیت‌های مناسبی داشته باشد، افزود: رودخانه کارون به عنوان یک محرک توسعه مطرح است و کارهای مختلفی در این زمینه می‌توان انجام داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار