تابناک گیلان / تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۶۲۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۹ 05 July 2018

تابناک گیلان / تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اظهارات آشنا درباره نامه "سردار" به رئیس جمهور

مشاور روحانی در کانال تلگرامی خود نوشت: نامه سردار (سلیمانی) به رئیس جمهور مهمترین سند هماهنگی مطلق نیروی نظامی و مدیریت سیاسی کشور تحت زعامت ولایت امر برای هر سیاستی است "که مصلحت نظام اسلامی باشد " .حسام الدین آشنا تاکید کرد: واقعیت این است که دکتر روحانی همان است که بود. هم مرد مذاکره است هم مرد مبارزه . او مرد روزهای سخت است. سپاهیان قدیمی و اصیل او را به خوبی می شناسند.

تعجب معاون روحانی از نامه‌ای که به رسانه‌ها رسید

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد نامه رئیس‌جمهور به آیت‌الله جنتی درباره تصویب لوایح چهارگانه ذیل FATF گفت: این نامه را من در جریان بودم، ولی راجع به FATF نبود.حسینعلی امیری در گفت‌وگو با فارس، ادامه داد: آن نامه در شورای عالی اقتصادی که با حضور رؤسای قوا برگزار شده بود، تصمیمات و پیشنهاداتی شده بود که برخی از آن مربوط به لوایح چهارگانه بود. رئیس‌جمهور تصمیم شورای عالی را به شورای نگهبان اعلام کردند، این نامه طبقه‌بندی شده بود و تعجب می‌کنم چطور از رسانه‌ها سردرآورد.

پژمانفر: عکس‌های ناسازگار با شئونات اسلامی در روزنامه‌ها چاپ می‌شود

نصرالله پژمانفر در نشست علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی درخصوص نظارت بر مطبوعات گفت: رسانه و مطبوعات تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر جامعه دارد و موجب الگوسازی و گاهی موجب هنجارشکنی و عادی سازی می شود. علی رغم اینکه چندین بار درخصوص عکس های چاپ شده در روزنامه ها تذکر داده شده، متاسفانه این رویه ادامه پیدا کرده و اساساً به آن توجهی نمی‌شود.وی ادامه داد: در روزنامه ای به نام سازندگی متاسفانه علی رغم تذکرات مکرر عکس‌های رنگی و ناسازگار با شئونات اسلامی در صفحات این روزنامه چاپ می‌شود، لذا تذکر بنده بر این است که شورای نظارت بر مطبوعات به این مسئله ورود پیدا کرده و جلوی این هنجارشکنی را بگیرد.

اعتراض به مدیری که سر صبحانه امضای ۲۱۷ نماینده را گرفت

در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: متوجه نیستم که چرا یک مدیر دولتی سر صبحانه یا ناهار باید نامه‌ای را به امضای ۲۱۷ نماینده مجلس برساند که به طور مثال از سفر یک وزیر به فلان اجلاس قدردانی شود؛ آیا این موضوع در شأن مجلس است؟ بنابراین از مجلس می‌خواهم جلوی امضا گرفتن دستگاه‌های دولتی از نمایندگان برای قدردانی از وزارتخانه‌ها را بگیرد.نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه یک نماینده مجلس تشخیص بدهد نامه‌ای را امضا کند یا خیر، اشکالی ندارد اما اینکه یک مدیرکل سر صبحانه نامه‌ای بیاورد که به طور مثال از سفر وزیر نفت قدردانی کند در شأن ما نیست.

واکنش نوبخت به خبر معاون اولی قالیباف

سخنگوی دولت درخصوص گفت‌وگوی محمود واعظی با محمدباقر قالیباف برای تصدی پست معاون اولی رئیس‌جمهور نیز گفت: اینها اخباری است که همکاران شما خبر می‌کنند و قرار نیست به همه شایعه‌ها پاسخ داده می‌شود.وی همچنین در خصوص احتمال رفتنش از سازمان برنامه و بودجه نیز گفت: این هم از همان دست خبرهاست که پایه و اساسی ندارد.

رد پای آفای «خ» در هک سامانه ثبت سفارش خودرو

قاضی‌پور می‌گوید: یکی از معاونان وزیر صنعت، فردی به نام «خ» را ادمین ثبت سفارش قرار داده بود. این شخص با افراد بیرون وزارتخانه هماهنگ می‌کند و 6481 خودرو را ثبت سفارش می‌کند و از این‌رو مبالغ بسیاری را از راه دریافت می‌کند.قاضی‌پور البته برای معاون وزیر صنعت در این تخلف نقشی قائل نیست و می‌گوید: معاون وزیر یک نفر را برای ادمین سایت معرفی کرده بود اما این فرد با باز کردن ثبت سفارش‌ها روی به خیانت آورد.با آنکه خسروتاج معاون وزیر صنعت گفته بود فردی که سایت را هک کرده، از درون وزارتخانه بود، اما قاضی پور می‌گوید: این فرد توسط معاون وزیر خارج از بدنه به وزارتخانه آورده شده است!/رویداد 24

نکونام: لازم باشد باز هم از مشکلات مردم می‌گویم

جواد نکونام، فوتبالیست با اخلاق کشورمان بعد از حضور در برنامه عادل فردوسی پور در واکنش به برخی از سخنان و همچنین وضعیت بد مردم خوزستان در صفحه شخصی خود نوشت: «اینکه از مردم خوزستان، از بی آبی، از تشنگیه زن و مرد و پیر و جوان و بچه هاشون بگیم و از مسئولان بخواهیم مشکلو حل کنن چیز عجیبه؟ واقعا عجیبه که از مسئولان بخواهیم برا کسایى که جنگیدن و جونشونو دادن تا مرز و بوم ما، به دست دشمن نیفته فکرى کنند دیشب که شبکه سوم و برنامه ى. عادل فردوسى پور رفته بودم که بعد از خواهش من براى حل مشکل آب استان خوزستان، دوستان با عادل فردوسى پور تماس گرفتن و گفتن به نکونام بگو. تو این چند روز تصاویر تلخ و باورنکردنى از وضع بد مردم خوزستان دیدم که تصمیم گرفتم جلوى دوربین عاجزانه از مسئولان بخوام تا فکرى به حال بى آبیه مردم رنج کشیده کنند. امیدوارم همینقدر که سریع پیگیر بودن تا من حرفى درباره ى. وضع مردم خوزستان نزنم، به همین سرعت یه راهکارى پیدا مى کردند واسه حل مشکل این مردم. اگه لازم باشه باز هم از مشکلات این مردم شریف حرف میزنم. همینجا هم دوباره از مسئولان مى خواهم فکرى به حال این مردم کنند»

تشکر جنتی از قوه قضائیه برای اجرای حکم محمد ثلاث

آیت‌الله جنتی در جلسه امروز شورای نگهبان با اشاره به مجازات سریع عامل جنایت وحشیانه در خیابان پاسداران تهران که منجر به شهادت سه تن از عناصر عزیز نیروی انتظامی شد، گفت: باید از قوه قضائیه برای رسیدگی سریع به این پرونده و اجرای حکم آن قدردانی کرد./ایسنا

تکذیب مذاکره محرمانه تخت‌روانچی با مقامات آمریکایی

یک منبع آگاه در دفتر رییس جمهور خبریکی از رسانه ها در خصوص مذاکره محرمانه دکتر تخت روانچی با مقامات آمریکایی را تکذیب کرد. این مقام آگاه افزود: هر کسی اندک شناختی از مسائل بین الملل و فهمی نسبی از مناسبات و شرایط کشور داشته باشد می تواند تشخیص بدهد که این خبر کذب است. و فقط تامین کننده منافع یک گروه خاص درداخل کشور و کاملا در راستای خواسته آمریکایی ها و اسراییل است./ایسنا

«ابر دزدی» تکذیب شد

روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره سخنان منتسب به رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره «ابر دزدی» اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: «برخلاف فضاسازی‌های صورت گرفته، موضوع مورد اشاره در سخنرانی ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره سرقت ابرها و تغییرات عامدانه اقلیمی صرفا یک نگاه آینده‌نگرانه‌ علمی بوده است و الزاما به معنای رقم خوردن آن در مقطع کنونی نیست و موضوع سرقت ابرها از طرف دشمنان و رژیم صهیونیستی غاصب رویایی بیش نیست. این اطلاعیه با انتقاد از موضع‌گیری‌های سطحی نسبت به چنین پدیده‌های علمی، فنی و پیچیده‌ای آورده است: وظیفه سازمان پدافند غیرعامل رصد تمامی تهدیدات بالفعل و بالقوه در حوزه‌های مختلف است که شریان‌های حیاتی کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد. در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: موضوعات پدافند زیستی، یکی از پیچیده‌ترین حوزه‌های فعالیت پدافند غیرعامل کشور است که با جدیت و زیر نظر جمعی از متخصصین تراز اول کشور در حال پایش و ارزیابی است و رویاهای دشمن در این عرصه تبدیل به کابوس برای آنها خواهد شد و هرگونه تحلیل از سخنان ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور مغایر با این اطلاعیه تکذیب می‌گردد.»

قدردانی رهبر معظم انقلاب از اقدام پیگیرانه امام‌جمعه خرمشهر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیغامی شفاهی از اقدام پیگیرانه و حضور میدانی امام‌جمعه‌ی خرمشهر برای رفع مشکل آب شرب شهرهای خرمشهر و آبادان و روستاهای هم‌جوار قدردانی کردند. در هفته‌ی اخیر به دنبال شکسته شدن خط لوله‌ی انتقال آب غدیر که آب شرب شهرهای خرمشهر و آبادان و مناطق هم‌جوار را تأمین می‌کرد، مردم این دو شهر با مشکل جدی آب شرب مواجه شدند. در پی این مسئله، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد امام‌جمعه‌ی خرمشهر ضمن حضور در کنار کارگران تعمیر این خط لوله در هویزه، به‌صورت نمادین و برای تسریع امور اقدام به جوشکاری این خط لوله کرد و از نزدیک پیگیر حل مشکل آب شرب مردم منطقه شد. رهبر انقلاب اسلامی پس از اطلاع از این اقدام ایشان، در پیغامی از حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد قدردانی کردند.

باهنر: قانون اساسی باید اصلاح شود و دو مجلس تشکیل شود

محمدرضا باهنر: بنده به عنوان فردی که هفت دوره به عنوان نماینده در مجلس حضور داشته‌ام امروز به این نتیجه رسیده‌ام که با یک مجلس نمی‌توان کشور را اداره کرد و ما به دو مجلس نیاز داریم. در شرایط کنونی نمایندگان مجلس به دنبال مطالبات منطقه‌ای، قومی، جنسیتی و قشری هستند و آنچه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد منافع ملی است. به همین دلیل نیز قانون اساسی باید اصلاح شود و دو مجلس سنا و شورای اسلامی در کنار هم تشکیل شود. این اتفاق در اغلب کشورهای جهان وجود دارد و در رژیم گذشته نیز وجود داشت. اگر این مسأله محقق شود یک مجلس مسئولیت تحقق منافع ملی را برعهده خواهد داشت و یک مجلس نیز به دنبال مطالبات منطقه‌ای خواهد بود. در شرایط کنونی اغلب نمایندگان به دنبال منافع منطقه‌ای خود هستند و به همین دلیل نیز منافع ملی در بسیاری از زمینه‌ها نادیده گرفته می‌شود.

دادستان اصفهان: استفاده از فیلترشکن برای تلگرام تعقیب قضایی دارد

دادستان اصفهان گفت: استفاده از تلگرام قطعا به وسیله فیلترشکن انجام می‌شود و فیلتر شکن عنوان جزایی داشته و قابل تعقیب و پیگیری است. حسن رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به استفاده برخی از مراکز رسمی از تلگرام گفت: طبیعتا تصمیمی حاکمیتی مبنی بر استفاده نکردن از تلگرام گرفته شده و به همه سازمان‌ها، مراکز، دفاتر و خبرگزاری‌ها ابلاغ شده است. به دلیل مسائل خاصی که وجود دارد و مشکلات امنیتی که در این بستر متوجه کشور است، هیچ کس اجازه استفاده از تلگرام را ندارد. وی ادامه داد: استفاده از تلگرام قطعا به وسیله فیلترشکن انجام می‌شود و فیلتر شکن عنوان جزایی داشته و قابل تعقیب و پیگیری است. همه افراد، سازمان‌ها و خبرگزاری‌هایی که از تلگرام استفاده می‌کنند اگر عنوان و گزارش شود مورد تعقیب قرار می‌گیرند.

انتشار جدول خاموشی در 5 استان

شرکت توزیع برق پنج استان اصفهان، مشهد، همدان، البرز و کرمانشاه اقدام به انتشار جدول احتمالی خاموشی‌ها کرده‌اند و قرار است در استان‌هایی که پیش‌بینی می‌شود در برخی نقاط خاموشی داشته باشیم، این جداول منتشر شود/ ایسنا

تمجید سرلشکر سلیمانی از مواضع روحانی

سردار قاسم سلیمانی خطاب به رئیس جمهوری نوشته است: آنچه از فرمایشات حضرتعالی در رسانه‌ها منعکس شد، مبنی بر اینکه اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نمی‌باشد و بیانات بسیار ارزشمندی که در موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم صهیونیستی فرمودید، مایه مباهات و افتخار است. حقیر به عنوان سرباز ولایت و این ملت سرفراز و با همه جان به حضور جنابعالی عرض می‌کنم: این همان دکتر روحانی است که ما شناخت داشتیم و داریم و می بایست باشد. شما با سخنان حکیمانه، ارزشمند و قدرتمندانه خودتان رهبر عزیز، ملت بزرگوار ایران اسلامی و مسلمانان جهان را سرافراز نمودید. دست شما برای ایراد این سخنان به موقع، حکیمانه و صحیح می بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد در خدمت هستیم.تسنیم

سلطان سکه با ۲ تن سکه بهار آزادی دستگیر شد

رئیس پلیس تهران گفت: سلطان سکه با ۲ تن سکه بهار آزادی دو شب پیش در عملیات پلیس تهران دستگیر شد. این فرد 58 ساله که دو شب پیش در عملیات پلیس دستگیر شد، به افراد و نوچه‌های خود دستور داده بود در بازار تهران به راه افتاده و بدون توجه به قیمت روز سکه، تمام سکه‌های موجود را بخرند تا در روزهای آینده خودش تعیین کننده نرخ سکه باشد. این فرد پیش از این هم به عنوان دلال سکه دستگیر شده بود. او با پسرش در این زمینه همکاری می‌کرده است که در حال حاضر پسرش با قید ضمانت آزاد است. شخصی که سرکرده معاملات فردایی در بازار تهران بوده، به عنوان نوچه این فرد فعالیت می‌کرده است./تسنیم

از دیماه 95 تا دیماه 96 تریبون‌های رسمی نظام ناکارآمدی را در بین مردم تزریق کرده‌اند

باهنر گفت: نباید دنبال مقصر بگردیم و بلکه بنده و امثال بنده که در طول 40 سالی که از انقلاب می‌گذرد دارای مسئولیت بوده‌ایم باید بپذیریم که هر کدام از ما به شکل‌های مختلف هم در موفقیت‌ها و هم نابسامانی‌ها نقش داشته‌ایم. نکته دیگر اینکه ما از ابتدای انقلاب تاکنون در زمینه‌های مختلف با تحریم مواجه بوده‌ایم. با این وجود تجربه نشان داده در مسائلی که با تحریم‌های بین‌المللی مواجه بوده‌ایم رشد بهتری پیدا کرده‌ایم. البته از این مسأله نیز نباید به راحتی بگذریم که در برخی زمینه‌ها دچار ضعف بوده‌ایم. به عنوان مثال به اندازه‌ای که در کشور ما «مصرف» زیاد شده «تولید» افزایش پیدا نکرده است. در دی ماه سال گذشته کشور ما با نا آرامی‌هایی همراه بود. در هنگامی که این ناآرامی‌ها اتفاق افتاد ما به همراه عده‌ای از همکاران به تحلیل ریشه‌های این ناآرامی‌ها پرداختیم. نکته جالب این بود که در تحلیل‌های ما مشخص شد که از دی ماه سال95 تا دی ماه سال96 تریبون‌های رسمی نظام به شکل‌های مختلف ناکارآمدی و ناامیدی را در بین مردم تزریق کرده‌اند و همین مسأله در ناآرام کردن فضای جامعه نقش داشته است.آرمان

دیدار نمایندگان با رئیس قوه قضاییه درباره عفو دانشجویان بازداشتی

فاطمه سعیدی نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره بررسی احکام سنگین دانشجویان بازداشت شده در ناآرامی‌های دی ماه، گفت: آخرین جلسه‌ای که در خصوص حل مشکل دانشجویان داشتیم با نماینده وزارت علوم و نماینده دانشجویان تشکیل دادیم و قرار بر این شد که نماینده دانشجویان پیگیری کند و تعداد دقیق دانشجویانی را که برای آن‌ها احکام سنگین تشکیل شده بگوید.تاکنون 4 دانشجو که برای آنها احکام سنگینی صادر شده است با ما صحبت کرده‌اند و به آنها قول پیگیری دادیم. با بررسی‌ای که در خصوص این دانشجویان انجام دادیم گر چه ممکن است در اعتراض داخل دانشگاه شرکت کرده باشند اما به نظر نمی‌رسد حقشان 8 سال حبس باشد. لذا بررسی‌های بیشتری را در خصوص پرونده دانشجویان انجام خواهیم داد. امیدواریم که هفته آینده ملاقاتی با رئیس قوه قضاییه داشته باشیم تا پیگیری در خصوص پرونده دانشجویان داشته باشیم. در غیر اینصورت یک نامه رسمی به آقای صادق لاریجانی ارسال خواهیم کرد و تقاضای عفورا برای دانشجویانی که برای آنها احکام سنگینی تشکیل شده در خواست می‌کنیم./اعتمادآنلاین

درخواست نوبخت از وزیر اطلاعات برای پیگیری ادعای "ذوالنور"

«محمد باقر نوبخت» در این خصوص گفت: باید از وزیر محترم اطلاعات تقاضا کنم پیگیر این مسئله شود، زیرا ایشان مسئول این پرونده هستند و گزارش دقیق را در نهایت خواهم گفت. به عنوان سخنگوی دولت هر چیزی که وزارت اطلاعات تایید نکند من هم تایید نخواهم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار