مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با بیان اینکه خوزستان دومین استان عشایر نشین در کشور است، گفت: آمارها نشان می‌دهند که وضعیت بهداشت و سواد در استان در شرایط مطلوبی قرار ندارد و به همین دلیل در الویت قرارگرفته‌اند.
کد خبر: ۶۲۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 04 July 2018

محمدصادق کریمی کیا سه شنبه شب در جلسه کمیته فرهنگی- اجتماعی عشایر خوزستان اظهار کرد: پیگیری مشکلات فرهنگی و اجتماعی عشایر استان ازجمله مصوبات شورای عشایر استان خوزستان به همین دلیل جلسه‌ای با حضور 13 فرماندار دارای مناطق عشایری تشکیل‌شده است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: در این جلسه مباحث فرهنگی و اجتماعی ازجمله پوشش صداوسیما، مباحث بهداشت و سلامت، آموزش‌وپرورش و همچنین آسیب‌های اجتماعی در این مناطق بررسی و مقرر شد فرمانداران به‌صورت میدانی و عملیاتی تمام مشکلات را احصاء کنند و نتایج را به معاونت سیاسی و اجتماعی و یا اداره کل امور عشایر استان جهت پیگیری و اقدام ارجاع دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان بابیان اینکه عشایر نه‌تنها در بخش‌های عمرانی نیاز به ورود دارند بلکه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز باید کار عملیاتی صورت گیرد، عنوان کرد: همه دستگاه‌ها باید برای تحقق این امر مهم در سال 97 جدیت و اهتمام ویژه داشته باشند.

کریمی کیا با تأکید بر اینکه خوزستان به‌عنوان دومین استان عشایر نشین در کشور است، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهند که وضعیت بهداشت و سواد در استان در شرایط مطلوبی قرار ندارد به همین دلیل این دو مقوله در الویت کمیته فرهنگی و اجتماعی عشایر استان قرار گرفته‌اند.

وی بابیان اینکه در بخشی از مناطق عشایر نشین استان امکان دسترسی به خطوط مخابراتی و همچنین شبکه‌های ملی و محلی وجود ندارد، گفت: عدم دسترسی و یا دسترسی محدود، افراد را به سمت‌وسوی ماهواره سوق می‌دهد که می‌تواند زنگ خطری برای مسئولان باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان عنوان کرد: این‌یک جلسه مدیریتی بالادستی است و دستگاه‌های اجرایی همچون آموزش‌وپرورش، اداره کل ورزش و جوانان، بهداشت و درمان باید برای بهبود ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی عشایر استان پای‌کار بیایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار