در پی قطعی‌های مکرر برق شهرستان ایذه، این بار جریان آب هم تحت شعاع این بحران قطع شد.
کد خبر: ۶۲۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰ 04 July 2018

روزهای اخیر به ویژه در 24 ساعت گذشته وضعیت برق شهرستان ایذه باعث گلایه‌مندی شهروندان شده است. قطعی‌های متوالی چند ساعته در ساعات مختلف شبانه‌روز به ویژه شب گذشته باعث شد تا شهروندان برخی از محلات از وضعیت پیش امده اعلام نا‌رضایتی داشته باشند.

با وجود اینکه رئیس اداره برق شهرستان ایذه در روزهای اخیر در مصاحبه‌های خود با این رسانه از کم شدن تولید برق در سدها به دلیل خشکسالی پر پی پایین آمدن سطح آب پشت دیواره سدها به عنوان دلیل برخی از خاموشی‌ها در ساعات پیک بار خبر داده بود، وقوع قطعی‌های چند دقیقه‌ای تا چند ساعت در ساعات شب و بامداد سه‌شنبه در ساعاتی که پیک بار در پایین‌ترین وضعیت خود قرار دارد، گلایه‌های شهروندان را به اوج رساند.

هر چند که در دی‌ماه سال گذشته با حضور معاون وزیر نیرو کلنگ احداث دو ایستگاه در شهرک صنعتی و میانگران به زمین زده شد و پس از آن بنرهای تبلیغاتی و توییت‌های پرشمار برخی از مسؤولان از احداث این پروژه در هنگام کلنگ‌زنی هم جالب و هم امیدوارکننده به نظر می‌رسید.

با وجود اینکه طبق وعده مسؤولان شهرستان ایذه و وزارت نیرو قرار بود این ایستگاه‌ها از دی ماه سال 96 به‌مدت 6 ماه یعنی در ماه جاری به بهره‌برداری برسد، متاسفانه همچنان در مرحله کلنگ‌زنی باقی مانده و کار هیچ‌گونه پیشرفتی نداشته است.

وجود سد و نیروگاه عظیم کارون 3 در کنار ایذه نیز تنها نام مجاورت و افتخار آن برای این شهرستان را به عنوان یک نماد همراه داشته است و هیچ‌گاه مردم این شهرستان چه در بخش خدمات و چه موارد تفریحی و رفاهی از آن بهره‌ای نبرده‌اند.

با این وجود عمده برق شهرستان ایذه از نیروگاه گدار مسجدسلیمان تامین شده و هر چند که مسؤولان شهرستان ایذه وقوع قطعی در ساعات مختلف در شبکه برق را عیب گذرا و پیک بار عنوان کرده‌اند ولی قطعی در ساعات کم مصرف می‌تواند نشانه‌ای از مشکل شبکه و نبود ایستگاه دیگر در شهرستان به حساب آید، کاری که به مانند تامین آب در حد یک آرزو برای مردم ایذه باقی مانده است.

قطعی برق در ساعات صبح امروز از یک سو و جیره بندی چندین ساله آب ایذه که از طریق حفاری چاه‌ها انجام شده است باعث شد تا هر روز کام مردن این دیار در تشنگی قرار گیرد و چشم و گوش مردم به صدای موتورهای کشنده آب به درون مخازن بام خانه‌ها خیره شود.

عصر امروز نیز به مانند قانون هر روز، آب جیره‌بندی شهر ایذه برای استفاده و ذخیره شهروندان در لوله‌های شهر جاری شد ولی در همان دقایق ابتدایی شهروندان شاهد قطع کامل آن بودند تا که عصر امروز به‌جای زمان 2 ساعته عصر هر روز تنها 10 دقیقه میزبانی از این نعمت کمیاب را داشته باشند.

با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که قطعی برق چند صبح امروز باعث خاموش ماندن پمپ‌های مخزن اصلی آب شهر شد و با این وجود آبی برای استفاده عصر شهروندان ذخیره نشد و پس از چند دقیقه وصل شدن آب شرب شهر، جریان به طور کامل قطع شد.

با توجه به اطلاع رسانی انجام شده به خبرنگار این رسانه، هم اکنون کار آب‌گیری مخزن اصلی شهر در حال انجام است و پس از تکمیل آن آب از صبح فردا به مانند هر روز برای دو ساعت در لوله‌ها جریان پیدا خواهد کرد.

به دلیل برگشت آب مخزن به لوله شهری آب نداریم

یکی از شهروندان ایذه‌ای در رابطه با مشکل پیش آمده اظهار کرد: عصر امروز به مانند هر روز پس از جاری شدن آب در لوله‌های شهر شیر مخزن را برای آب‌گیری باز کرده و همزمان به حمام رفتم.

وی افزود: دقایقی بعد با قطع شدن جریان آب درون لوله متوجه بی آبی به وجود آمده شدم و متاسفانه در پس قطع شدن آب شهر نیز تمام آب موجود در مخزن منزل نیز به لوله‌ها سرازیر شد و اینک تا صبح فردا از داشتن آب محروم هستیم.

این شهروند بیان کرد: انتظار می‌رود ادارات متولی چه در حوزه برق و چه در حوزه آب شهری به منظور آمادگی شهروندان برای مواجه به بحران‌ها و قطعی‌های پیش‌بینی شده به شهروندان اطلاع‌رسانی لازم و قبلی را انجام دهند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: ایذه ، قطعی آب ، قطعی برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار