رییس شورای اسلامی شهر اهواز :
رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به اینکه تقویت منابع مالی چالش بزرگ این شهر است گفت: همه مسائل و مشکلات شهر را از طریق دریافت عوارض نمی توان حل کرد بلکه باید از طریق سرمایه گذاری به دنبال درآمدهای پایدار باشیم.
کد خبر: ۶۲۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸ 03 July 2018

محمدجعفر فلسفی، ظهر امروز در نشست خبری مشترک خود با روسای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اهواز، سرمایه گذاری برای اجرای پروژه های شهرداری را دارای فرآیندهای خاص برشمرد و اظهار کرد: بر همین مبنا ۲۰ بسته پیشنهادی برای بحث سرمایه گذاری در اهواز تعریف و در آن ظرفیت های این کلانشهر اهواز شناسایی و معرفی شده است.

به گزارش"تابناک" وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فروش اوراق مشارکت برای راه اندازی خط قطارشهری اهواز افزود: گرفتن وام و استفاده از اوراق مشارکت نیازمند وجود منابع برای بازپس گیری است و در این زمینه باید دید شهرداری توان و ظرفیت رفتن زیر بار تعهدات مالی را دارد.

فلسفی با اشاره به اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی مورد نیاز تکمیل فاز نخست خط اول پروژه قطار شهری اهواز به نقل از شهردار بیان کرد: اگر خط اول پروژه متروی قطار شهری اهواز تکمیل نشود تمام هزینه ها و خدمات انجام شده تاکنون مستهلک خواهند شد. تمام توان و اراده شورای پنجم و شهرداری اهواز این است که این فاز مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه فاینانس این پروژه هنوز محقق نشده است، گفت: در سایر کلانشهرها از جمله تهران از ظرفیت بانکی که سهامدار آن شهرداری ها هستند استفاده کرده و پروژه قطار شهری را تکمیل کرده اند اما شهرداری اهواز سهمی ناچیزی از این بانک دارد و عملا استفاده از ظرفیت های آن ممکن نیست.

فلسفی با اشاره به ادعای پیمانکار پروزه قطارشهری اهواز مبنی بر طلب ۱۸۰ میلیارد تومانی از شهرداری اهواز گفت: این ادعا هنوز مورد بررسی ما قرار نگرفته اما تمام تلاش ما این است که این پروژه متوقف نشود.

رئیس شورای شهر اهواز تأکید کرد: تکمیل پروژه قطار شهری اهواز ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تامین این مقدار برای شهرداری اهواز جز با همکاری دولت، مقدور نیست.

فلسفی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت منابع مالی را چالش بزرگ شهر اهواز برشمرد و اظهار کرد: نمی توان همه مسائل و مشکلات شهر را از طریق دریافت عوارض حل کرد بلکه باید از طریق سرمایه گذاری به دنبال درآمدهای پایدار بود.

وی ادامه داد: سال گذشته درآمد شهرداری اهواز از ۶۴۰ میلیارد تومان به ۸۴۰ میلیارد تومان رسید و پیش بینی امسال ما برای درآمدهای شهرداری بیش از یک هزار میلیارد تومان است.

فلسفی، علت توسعه نامتوازن اهواز را صنعتی بودن، تبعات آثار پس از جنگ، ایجاد طرح های توسعه نیشکر و مهاجر پذیر بودن آن برشمرد و گفت: در یک دوره تمامی توجه ها به ساماندهی هسته مرکزی شهر معطوف شده بود که این امر بی توجهی به حواشی شهر را در پی داشت.

رئیس شورای شهر اهواز تک هسته ای و طولی بودن شهر اهواز را یکی از چالش های آن دانست و بیان کرد: توجه به نقاط کم برخوردار و توسعه متوازن نیازمند مدیریت قوی و منابع مالی بسیاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار