دکتر علی دارابی_معاون امور استان های رسانه ملی
کد خبر: ۶۲۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 02 July 2018

تابناک ایلام::تقویم و تاریخ پر فراز و نشیب را که ورق مي زني به دهم تیر ماه می رسی ،روزی ماندگار در تاریخ عشق و حماسه ایران اسلامی؛ روزی برای مهران.

تاریخ دفاع مقدس مشحون از لحظات نام پایمردی و مقاومت است، پایمردی و رشادت اما در مهران نزدیکترین نقطه به عتبات عالیات و قدمگاه و سجده_گاه شهیدان رنگ و بوی خاصی دارد. اینجا مهران است قدمگاه ۶ هزار شهید والامقام که بسان ستاره هایی در آسمان مردانگی ایران می درخشند.

کربلای یک، در دهم تیرماه ۶۵ روزی جاودان است، روز آزادسازی مهران که از آن به عنوان عاشورای عملیات های دفاع مقدس نام می‌برند.

مهران به واسطه اینکه نزدیکترین راه ارتباطی به مرکز سیاسی کشور عراق یعنی بغداد و نزدیکترین نقطه به عتبات عالیات است، همواره سهم پررنگی در معادلات نظامی سیاسی و هم اکنون اقتصادی ایران و عراق و کل منطقه داشته و دارد.

آري امروز روز مهران ایران است سرزمینی پاک و آسمانی و قطعه ای از بهشت که آزادی اش را مدیون رشادت رزمندگان آسماني و با اراده و همتي چون شهید ابراهیم همت است.

رزمندگان و يادگاران دفاع مقدس می توانند بگویند که همت و دستواره و دیگر شهدای سرافراز در عملیات کربلای ۱ برای آزادسازی کله قندی و قلاویزان چه رشادت‌های از خود نشان دادند.

در شب عملیات با رمز "یا ابوالفضل_العباس(ع) ادركني "دلهای ایرانیان به مهران رفت با حضور شیرمردان دلاوران نام آوران چون شهید دستواره؛ رزمندگان در دل گرمای تیرماه ۶۵ مهران دل به دریای عشق به ولایت و امام دادند و با آزادی مهران قهرمان، دل امام منتظرشان را شاد کردند تا پیر جماران بگوید که مهران را هم خدا آزاد کرد.

آزادسازي مهران ثمره عشق و ایمانی از سر اخلاص بود و نشانه روشن قدرت ایمان و اراده.

در استان ايلام که نامش مزین به ٣ هزار شهید والامقام است، در هر کوی و برزن نشانه هايي روشن، ماندگار و بیادماندنی از سالهای عشق و حماسه در قلب و جان مردم آن دیار زاگرس حك شده و نقش بسته اما حلاوت آزادسازی مهران وصف ناپذير است.

توفیقی حاصل شد تا در آستانه اربعین ۹۵ فرصت حضور در نقطه صفر مرزی را برای چندمین بار پیدا کنم آنجا همچون دوران حماسه و ايثار همه اش شور و شعور برای خدمت به زوار اباعبدالله_الحسین در نقطه صفر مرزی مهران؛در مهران صحنه های زیبایی از ارادت به سیدالشهدا و زوار اباعبدالله الحسین دیدم.

در مهران همچون هميشه عشق به اهل بيت (ع) هويداست. امروز مهران زنده است و بالنده و میزبان خیلی میلیوني زوار در اربعین حسینی و سایر ایام سال؛ شهری از دل تاریخ قد برافراشته و نامش با کربلای ۱ و مردمان صبور و قهرمانش جاودان و جهاني شده مردمانی که خادم_الحسین هستند و خانه های شان بیت الحسین.
امروز مهران نامي جهانی است.
مهران عزیز بودن و ماندنت مبارک مهربان قهرمان آزادیت مبارک./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار