رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بسیاری از تولیدات ما می‌توانند صادراتی باشند و در این مقطع می‌توانیم حدود 1.5 میلیون تن صادرات محصولات کشاورزی داشته باشیم.
کد خبر: ۶۲۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 02 July 2018

کیخسرو چنگلوایی در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی که یکشنبه (10 تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از تولیدات ما می‌توانند به کشورهای دیگر صادر شوند. ما سه شاخص؛ حجم تولیدات، تنوع و کیفیت آنها را برای تولیدات در نظر می‌گیریم.

وی افزود: در سال 92 ارزش محصولات کشاورزی ما 373 میلیون دلار بود که این رقم در سال 96 به یک میلیارد و 147 میلیون دلار رسید. البته مهم‌تر از اعداد، پایداری و استمرار صادرات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: یک برنامه برای صادرات طراحی شده و در آن مشخص شده که در طول هر ماه از سال می‌توانیم چه محصولی را به چه میزان صادر کنیم. در این مقطع، می توانیم حدود 1.5 میلیون تن صادرات داشته باشیم.

چنگلوایی تصریح کرد: می‌توانیم جایگاه خود را بهتر کنیم، اما چند عامل از نظر من مانع کار می‌شوند. یک مسأله تا حدی اطمینان خاطر تولیدکننده را از محصولات کشاورزی کم کرده است. افزایش ناگهانی تعرفه‌ها یکی از مشکلات ما است. برخی تعرفه‌ها نسبت به سال قبل 12 برابر افزایش پیدا یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در اوج صادرات که کامیون در پشت مرز مانده است، می‌بینیم ناگهان به ما اطلاع می‌دهند، به دلیل حمایت از تولیدات داخلی دیگر اجازه وارد کردن فلان محصول داده نمی‌شود. این مسأله می‌تواند مشکلاتی را برای ما ایجاد کند. همچنین بحث حمل محصولات هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و هم باعث افت محصول شده و بازارپسندی آن را کم می‌کند.

چنگلوایی گفت: همچنین تعرفه بالایی برای کالای ایرانی تعیین می‌شود و عدم وجود ضمانت کافی برگشت پول صادرکنندگان، یکی دیگر از مشکلات ما است. پیشنهاد می کنیم اگر امکان صادرات داشته باشیم، طرفین ملزم به اجرای برخی مسائل شوند و برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد تا صادرکنندگان با این مشکلات مواجه نشوند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار