دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق:
مشاور معاون اول رییس جمهوری و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق گفت: صادرات به عراق از همه مرزها در سه ماهه اول 21 درصد افزایش یافت .
کد خبر: ۶۲۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶ 01 July 2018

حسن دانائی فر در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت مرز شلمچه، اظهار کرد: در شش ماهه اول ۹۶ صادرات از مرز شلمچه به عراق ۱۹۸ میلیون دلار بوده و در سه ماهه اول امسال ۸۶ میلیون دلار است که نشان از کاهش دارد.

به گزارش"تابناک"؛ مشاور معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه گفت: بازار عراق رقابتی است و ما رقبای زیادی داریم. سعودی‌ها در حال فعالیت هستند و ما باید تلاشمان را بیشتر کنیم. از سوی دیگر شرایط تحریم و محدودیت های خارجی مشکلات مربوط به استاندارد همیشه بوده و باید با این شرایط به دنبال راهکار باشیم.

وی اضافه کرد: آمار ۹ روزه اخیر خوشبختانه شاهد افزایش دو برابری صادرات از شلمچه به عراق نسبت به مدت مشابه هستیم.

به گفته رئیس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق در مجموع در بحث صادرات به عراق از همه مرزها در سه ماهه اول ۲۱ درصد افزایش داریم و نسبت به کل صادرات کشور غیرنفتی ۲۳ درصد به سمت عراق بوده است اما نسبت به ظرفیت و استحقاق ما پایین است.

در این بازدید نمایندگانی از سازمان پایانه ها، پلیس گذرنامه، وزارت کشور، سازمان استاندارد و توسعه تجارت او را همراهی می‌کنند.

حسن دانائی فر به منظور بررسی وضعیت مرزها و مشکلات فعالان اقتصادی استان خوزستان به دعوت اتاق بازرگانی اهواز امروز میهمان بخش خصوصی استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار